Even voorstellen

Goedendag allemaal,

Al een poosje ben ik een grote fan van mechanische horloges, maar ik heb pas deze site ontdekt… Dacht: stel me even voor…

Een jaar of 7 geleden heb ik mijn eerste horloge gekocht waarvan ik dacht dat 't de laatste was: een TAG HEUER Kirium chrono. Ik heb deze nog steeds en draag 'm nog vaak met veel plezier. Het is nu mijn enige quartz.

Daarna is het bergafwaarts gegaan: ik woonde een paar jaar geleden in de VS en heb daar (prijzen zijn daar aanzienlijk lager) een Reserve de Marche van JLC gekocht in staal. Mooi toch ? Ik dacht wederom… dat zal de laatste zijn.
Binnen een jaar had ik een Meistersinger 1Z Jaaro aan de collectie toegevoegd (wanneer kun je overigens gaan spreken van een collectie ?).
Daarop kwam de IWC Portugieser, ook in staal met zwarte wijzerplaat. Wat een fraai exemplaar!
Helaas… ik was verkocht. Ik heb sindsdien een Jaquet Droz Grande Seconde in witgoud en een Panerai PAM 111 gekocht. De Jaquet Droz is mijn favoriet. Een bijzonder fraai design met F Piguet movement. Natuurlijk met een additionele module voor de relocatie van de uren/minuten en seconde wijzers.

Nu ben ik ECHT klaar met horloges kopen !

Denk ik…

In ieder geval voorlopig…

Groet
Mark

PS kan iemand mij vertellen hoe ik foto’s aan de berichten toe kan voegen ? Kan ik een plaatje van de “collectie” laten zien binnenkort.

Welkom, welkom,welkom…

Even proberen - closeup van mijn Russische horloge (Buran)

hoi mark,

ik ben benieuwd , vooral als je zulke strakke foto’s kunt maken :smiley:

welkom

joost

/Welkom op het forum en mooie collectie. Welke Portugieser heb je?

Groeten en veel plezierop het forum.

Ben ook erg benieuwd naar de foto’s. :smiley:

5001 - de SS versie met zwarte wijzerplaat.

Welkom, vooral die PAM111 vind ik erg mooi!

Jörgen

Dat is een mooie binnenkomer met zo’n indrukwekkende collectie, welkom!
Oh, en geef maar gewoon toe, dat doen we hier allemaal, dit is een soort van AA, je bent verslaafd :smiley:

De SS versie?

Stainless Steel denk ik dat ie bedoeld :smiley:

Stainless Steel? Wat dacht jij dan :smiley: ?

Sorry heren,
inderdaad - SS is Stainless Steel. Ik woon al een poosje niet meer in NL - er slippen zo nu en dan wat buitenlandse termen door :slight_smile:

Groet
Mark

Ik denk dat hij dacht dat je iets associeerde met de SS in de 2e wereldoorlog :wink:

Waar woon je ergens in de VS? Ik wil er over anderhalf jaar graag heen om stage te lopen, en wil binnenkort maar eens gaan beginnen met het aanvragen van een visum etc.

Heb drie jaar in Iowa gewoond, maar woon nu alweer een paar jaar in Rusland.
Stage in VS is zeker aan te raden. Mooi land (wel beetje rare president nu…)

Groet
Mark

Een echte wereldreiziger dus, top! Ik heb zelf 5 jaar op Curacau gewoond, en wil zsm weer naar het buitenland :slight_smile:

Wat voor werk doe je dat je zoveel moet reizen?

Ik wist even niet wat ik moest denken.

En laat ik het maar toegeven: zo’n lange leren jas waar die, euh, roestvrij stalen lieden mee rondliepen, die wil ik ook wel. Zonder insignia dan wel natuurlijk :wink:

Jij hebt dus de ene rare president voor de andere verruild?

(Kanttekening: raar is alleen gedefiniëerd als normaal het ook is … en wat is nu een normale president? )