even voorstellen

Welkom Jan! Goeie keus! Die vind ik ook echt heel mooi…veel plezier op dit fijne forum! laat je hier vooral niet ompraten tot een Rolex en of een Grand Seiko:stuck_out_tongue_winking_eye:

Ook niet afraden :yum:

Warm welkom

Welkom

Welkom Jan! Mocht je toch afreizen naar de PC, dan zou ik toch ook even langsgaan bij de winkel van Jaeger-Lecoultre. Wat mij betreft nr 1 wat dressers betreft. Maar die Panomaticlunar vind ik ook supergaaf hoor. Misschien zou de dikte me afschrikken. Veel succes met je zoektocht!

1 like

Iedereen (nogmaals) dank voor het warme welkom. :slightly_smiling_face:

Echter, verheug je niet al te zeer over mijn verschijnen hier, zoals ik elders al aangegeven heb (hoe kom je tot een keuze) kijk ik op ongeveer dezelfde manier naar een horloge als naar een levenspartner (in mijn geval een (mijn) vrouw): die kies je één keer, en dan is het klaar.

Geen toestanden met ruilen, omruilen of een hele collectie: een is genoeg.

Althans, dat is de insteek . . . :wink:

Die Jaeger-Lecoultre zaak ben ik ooit al eens gewest.

Vind die Atmos klokken vooral erg mooi . . . :open_mouth:

1 like

Welkom! Goede smaak ook :slight_smile: als de PC te ver is, dan zou je ook even in Duitsland kunnen kijken misschien. Vanuit Groningen goed te doen.

Ik ben zelf deze zomer in Glashutte geweest (bij Dresden ligt dat ongeveer) en daar ook het museum bezocht. Mocht je er eens in de buurt komen…

1 like

Welkom op ons mooie forum! En complimenten voor je goede smaak!

Welkom!

Welkom!

Erg benieuwd naar de Glashütte. Schitterend horloge!

Welkom

Van harte welkom :clap:

Jaar van productie (meestal)

Bijzondere keuze Jan!

Glashütte Original Panomaticlunar: Niet mijn keuze, maar absoluut een cool horloge en een hoop horologie voor het geld.

Precies, gegevens op chrono24 kloppen vaak beter dan op Amazon, maar alles wat je zeker wilt weten zou ik altijd even verifiëren bij de verkoper.

Ja, ja. Goed goed. We zien wel :slight_smile:
Maar ga je die GO op je favoriete strand dragen bijvoorbeeld? Met sporten? Klusje doen? Voor je het weet kijk je met je GO om naar een video over een mooie chronograaf bijvoorbeeld. En die zwarte band, die doe je er toch niet om met bruine schoenen :stuck_out_tongue:

Welkom op HF!

Paar reacties.

Waar in Duitsland liggen die dingen?
De dichtst bijzijnde officiële dealer is in Berlijn . . .

Dank voor de complimenten aan mijn smaak! Ben er zelf ook zeer over te spreken. :slightly_smiling_face:

Vwb. de banden: ik zou wel eens willen zien hoe die staat aan een oranje band!
(Er ligt een stalen Van der Gang bij AWCO met een oranje band. Schitterend.)

(Waar is dat soort (mooie) alligator-leren banden met vouwsluiting te koop? :neutral_face: Oa. bij VdG, maar dan staat er ‘VdG’ op. :confused: Ik kan ze nog niet vinden . . . )

Na lang wikken en wegen, aarzelen, reviews lezen, medeforumlid raadplegen, etc.etc.: de bestelling is geplaatst!

We gaan het zien . . .

Zo.

Long time no see.

Ben nog steeds errug blij met de Panomatic, maar liep 'ie eerst plm. 4 seconden per dag te hard, dat is nu opgelopen tot iets meer dan 6 seconden!

Vind ik toch wel een beetje veel, en vervelend.

Wie weet ergens in Nederland een deskundige horlogezaak/reparateur, die beschikt over een goed demagnetiseerapparaat (en eventueel ook zo’n analyser), die het klokje voor een niet al te idioot bedrag even door de molen wil halen?

Want ik vermoed (hoop!) nog steeds dat magnetisme de oorzaak is . . .

Dank.

jan.

Echt niemand?

Die iets weet en het wil posten?

Jammer . . .

jan.