even voorstellen

Jullie hebben me hier en daar al zien langskomen, maar misschien toch aardig om nog even nader toe te lichten.

Jan Brilman, docent aan de opleiding Technische Bedrijfskunde van de Hanzehogeschool Groningen.

Onlangs zag ik tijdens een etentje dat een zwager zich een bepaalde IWC Potugieser veroorloofd had en toen dacht ik ineens: tsja, wat is nou beter, dat het geld in allerlei fondsen zit die niks doen, of dat het in een mooi horloge zit, dat je iedere dag met veel plezier draagt?

Jullie snappen tot welke conclusie ik kwam.

Eerst gingen de gedachten vooral uit naar een Van der Gang, maar zoals al vaker opgemerkt: da’s toch wel veel geld voor een weliswaar erg mooi horloge, maar . . . Er is meer te koop!

Afgelopen weken dus (gelukkig) het geld in de zak gehouden, veel rondgekeken, en recent viel mijn oog op de Glashütte Original Panomaticlunar, in staal.

Iets in mij zegt mij dat ik niet verder meer hoef te zoeken; WAT een mooie klok! (Past ook goed bij de ondertussen al enigszins gevorderde leeftijd . . . :joy:)

Om te kijken of het geen kalverliefde is laat ik dit nog even bezinken, en ga me oriënteren op hoe we die via Chrono24 voor een mooie prijs deze kant op kunnen krijgen.

(En ik zal berichten niet meer ondertekenen. :wink:)

16 likes

Welkom op het Horloge Forum, ik wens je veel plezier hier en met het uitzoeken van een mooi horloge!
(De foto’s zien we dan graag tegemoet😀)

Welkom Jan

Prachtig horloge. Doen!
Welkom op het forum.

Welkom!

Als er op Chrono24 bij zo’n horloge bij de basisgegevens staat: jaar: 2018; wat wordt daar dan mee bedoeld?

Is dat het jaar waarin het horloge door de fabriek gemaakt is?

Mijn beste,

Jan, van harte welkom binnen de gelederen van dit robuuste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Jan, welkom op HF en veel leesplezier.

image

Dat zou een geweldige aankoop zijn :+1: we horen het graag snel, :blush::+1:

Dank eenieder voor dit warme welkom. :slightly_smiling_face:

Ik zou echter ook graag antwoord op die ene vraag willen . . . :thinking:

(Als er op Chrono24 bij zo’n horloge bij de basisgegevens staat: jaar: 2018; wat wordt daar dan mee bedoeld?)

Bedankt!

Van harte welkom en wat mij betreft een uitstekende keuze! :slight_smile: :+1:

Welkom! En hij staat ook bij mij op de hot list. Prachtig!

2 likes

Ik ga dan voor deze . . .

2 likes

Net zo mooi! Ook bijzonder is die typisch Duitse kast. Helaas net iets te dik waardoor ik er nog steeds niet over uit ben. Maar de achterkant is ook een feestje.

Welkom Jan!

Welkom hier, en je hebt een goede smaak naar mijn mening.

Welkom :grin:

Overigens: Glashütte heeft maar een (1) officiële dealer in Nederland: in de PC in Amsterdam . . .

Die heeft het door mij gewenste model liggen, maar . . . :open_mouth:

Is er hier in het Noorden iemand met zo’n ding?

Ik wil 'm natuurlijk wel eerst een keer om hebben gehad, voor je zoiets bestelt . . .

Welkom Jan en veel plezier op het forum!