Sinds kort ben ik geinteresseerd geraakt in vintage horloges. Omdat ik graag gebruik wil gaan maken van jullie expertise (en mogelijk van het (ver)koopforum, dacht ik: ik stel me (of eigenlijk mijn horloges) eerst even voor.
Mijn eerste 'echte horloge was een Seiko 5 die ik voor mijn 18e verjaardag van mijn ouders kreeg:
Welkom op dit geweldige en verslavende forum! Mooie collectie heb je daar, zeker die Tissot. De Seiko is in jouw collectie een buitenbeentje maar niettemin een mooie klok. Met Seiko zit je altijd goed, quartz is hier absoluut niet ondergeschikt en/of ondergewaardeerd. Ik denk dat het merendeel er wel eentje in zijn/haar collectie heeft zitten en heeft gehad dus niets om je voor te schamen.
Dank voor de enthousiaste reacties tot nu toe! SuperC: grappig dat je opmerkt dat er een ‘lijn’ in mijn bescheiden collectie zit. Wil je geloven dat ik dat zelf nooit gezien heb?
Van harte welkom op Horlogeforum! Zo te zien heb je al een leuke collectie.
Klopt het trouwens dat die Pontiac een secondewijzer mist? Want op de foto zie ik volgens mij een asje voor de secondewijzer namelijk…
Van harte welkom op Horlogeforum! Zo te zien heb
je al een leuke collectie.
Klopt het trouwens dat die Pontiac een
secondewijzer mist? Want op de foto zie ik volgens
mij een asje voor de secondewijzer namelijk…
Mick: dat was me nog nooit opgevallen (je merkt al dat ik geen kenner ben), maar het zou best kunnen. Dank voor het spotten! Ik heb het horloge zo gekregen en het loopt erg goed op tijd, dus mij hoor je verder niet klagen.
En mijn laatste aanwinst is een quartz. Ik weet
nog niet of dat op deze plek vloeken is, maar ik
vind het in elk geval een heel mooi horloge:
Ook namens mij van harte welkom en volgens mij is 't enige vloeken hier wanneer je 't over replicas hebt. Horloge waar bijvoorbeeld Rolex op staat, maar niet van Rolex komt.
En mijn laatste aanwinst is een quartz. Ik weet
nog niet of dat op deze plek vloeken is, maar
ik
Ook namens mij van harte welkom en volgens mij is
’t enige vloeken hier wanneer je 't over replicas
hebt. Horloge waar bijvoorbeeld Rolex op staat,
maar niet van Rolex komt.
Dat had ik al gemerkt en daar ben ik het volkomen mee eens. Een deel van het plezier is voor mij juist de geschiedenis van het horloge of het merk. Dan is het jammer als die maar twee maanden teruggaat, naar een Chinese megafabriek.
nog niet of dat op deze plek vloeken is, maar
ik
Ook namens mij van harte welkom en volgens mij
is
’t enige vloeken hier wanneer je 't over
replicas
hebt. Horloge waar bijvoorbeeld Rolex op staat,
maar niet van Rolex komt.
Dat had ik al gemerkt en daar ben ik het volkomen
mee eens. Een deel van het plezier is voor mij
juist de geschiedenis van het horloge of het merk.
Dan is het jammer als die maar twee maanden
teruggaat, naar een Chinese megafabriek.
Ik weet niet of ik je horlogevirus nog meer aanwakker, maar er zijn ook Chinese horlogefabrieken waar mooie en authentieke klokjes gemaakt worden. Of ze vergelijkbaar zijn met de Zwitserse broeders is een andere discussie, maar 't zijn zeker geen kermishorlogeuurwerken, met tourbillons en repeaters. Niet de minste complicaties.
Sparks heeft hier een paar mooie links over http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,304823.
Ze hebben alleen niet zo een lange geschiedenis als de Zwitserse klokjes. Maar er zitten wel klassiekers tussen, zoals een vintage vliegerniersklokje voor de Chinese luchtmacht.
Dank Bert, die is me zoals gezegd ook heel dierbaar. Toen ik het kreeg lag het al een tijd weggestopt, dus heb ik kast en plexi laten polijsten. Onlangs heb ik er een nieuwe band op gezet. Ik overweeg om nog iets aan de wijzerplaat te laten doen.
welkom op dit waanzinnige forum, je beide Seiko’s zijn mijn favoriet. Dit heeft wellicht meer te maken met mijn leeftijd, dan met smaak
Veel plezier hier :~
Van harte welkom Jack, op dit enerverende horlogeforum.
Een forum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes, met fierheid wordt uitgedragen!!
En wat die Tissot betreft: een Plaatje!!
Nogmaals dank voor het hartelijke onthaal iedereen. Ik heb inmiddels via het forum zelfs al contact gelegd voor een mooie ‘nieuwe’ vintage… Dit wordt een dure hobby!