Even voorstellen

Goedendag,

Wil me even voorstellen hier omdat ik me aan het orienteren ben voor een nieuw horloge.
Ben 27jr, woonachtend in Den bosch en werk in de scheepvaart.

Nou heb ik mijn oog laten vallen op een aantal horloges (oa. de Oris TT3, prodiver etc., Seamaster, Carrera en Hamilton Khaki en Jazzmaster) welke ik uiteraard ook nog in het echt moet zien.
Waardevastheid is geen must maar wel mooi meegenomen.

Nu heb ik een 2-tal vragen:

  • Uiteraard ben ik ook op zoek naar meer suggesties voor soortgelijke horloges. Budget ligt ergens tot €1800 ongeveer (uiteraard valt er wat mee te spelen).

  • Daarnaast wil ik het horloge in Engeland of US bestellen. Zijn er bekende online winkels daar die hier als betrouwbaar bekend zijn?
    En zijn er specifieke dingen waar ik op ebay op moet letten?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Welkom,

ik zou de SINN site ook even bekijken… zeker wat moois te vinden. (er is zoveel, kijk ook eens op chrono24 :slight_smile: om je te orienteren)

Als je het over een bedrag hebt van 1500-2000… waarom wil je dan naar de US of UK? Prijs? Er zijn in NL/DE genoeg goede zaken die mee kunnen met deze prijzen. (grijze markt bv). Ik zou niet voor de onzekerheid gaan van shipping and handling kosten… verzekerd vervoer… vermiste zendingen… invoerkosten/ douane… btw (denk aan niet EU geleverd icm BTW)… en dan nog zit er in de doos wat je besteld hebt?? …

Ebay idem, het kan, maar waarom deze risico’s en onzekerheid?

wijsheid gewenst!

Snap ik. Maar wat bedoel je met bijv. ‘grijze circuit’? Particulier in Nederland?

Ik kwam bijvoorbeeld op onderstaande site;
http://www.timeresource.com/index.php?manufacturers_id=34

Maar is verder niet veel over te vinden of het legit is of niet.

Mijn beste,

Welkom bij de club van gepassioneerde met een tik. Een horlogetik wel te verstaan!!
Want zowel het geluid van een sympathieke kwarts, als het geluid van een ingenieuze automaat,
dat doet onze passie met vreugde gedijen op het ritme der tikken.

Overigens heb ik onvoldoende ervaring met online-winkels in het buitenland.
Alle adviezen omtrent deze zaken laat ik dan ook graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum.
Succes in ieder geval!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Overigens heeft Sinn inderdaad ook mooie klokken.

Kan iemand mij uitleggen wat nou de pro’s/con’s zijn van Sinn, Omega, Breitling, Oris, Hamilton?
Zit er nou een wezenlijk verschil tussen de verschillende merken?

@ tissot: Bedankt voor het leuke welkomstbericht.

Hier nog een voorbeeld van een website die tegen lagere prijzen mooie horloges aanbied:
http://www.authenticwatches.com/

Ga eens naar Dutyclaculator.com

gooi daar eens alle gegevens in en je ziet dat na de verzendkosten (verzekerd?), de douanekosten en de btw het voordeel bijna weg is. Voor die honderd of tweehonderd euro heb ik hier liever een gezicht / adres waar ik mijn verhaal kan doen als er iets niet in orde is. (service / garantie) En loop je geen risico… (juiste zending / aankomen zending)

Grijze markt bedoel ik de horlogeverkopers zonder dure winkellocatie en vaak met horloges uit de EU. Kijk eens bij William Wien bv. bij de meeste kan je wel een zoekopdracht neerleggen :slight_smile: (of alle adverteerders op rolexforum? / clockwise, ga een keer naar de rikketik :))

Over de merken moet je maar even inlezen. (productieproces, historie, technieken, materialen, marketing etc etc) Wat vind je belangrijk? Wat ik een voordeel vind is voor jou misschien minder. Kies gewoon wat je mooi vind. Het is veel geld en het zit om JOUW pols!

Ik neig op dit moment naar een paar types:

  • Oris Regulateur der Mastertaucher 49mm.
  • Oris TT3 Chronograph (alle types hiervan vind ik prachtig).
  • Oris BC4 Chronograph

Zoals te zien is, hou ik van grote klokken. Uiteraard moet ik deze ook om de pols nog zien.
Heb inmiddels ook de site friendsoforis gevonden en Watchuseek staat bijv. een Regulateur te koop.

Op TZUK staat nu ook voor naar mijn mening weinig geld een Meistertaucher te koop.
Hier is een linkje:

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=177781

Succes (tu)

Hallo,

Leuk om te zien dat je een Oris fan bent :~. Als ik op dit moment een Oris zou moeten kopen, zou ik voor deze gaan:
http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?ln=en&modelid=319

Deze heeft een Keramische Bezel (duikring), die vrijwel geheel krasbestendig is.

Succes

Welkom. Aan aardige prijzen kun je denken aan bijvoorbeeld wwwatches.nl. Alleen heeft ie nu geen grote Oris op voorraad.

@ Tico: Heeft bijvoorbeeld de Tauchmeister dat niet?

Of is de pro diver de enige op dit moment?

De Meistertaucher niet.

Voor zover ik weet heeft alleen de Pro Diver, en de Pro Diver Chrono (is duurder) een keramische bezel.
De Col Moschin (is duurder) heeft ook een snoeiharde bezel, gemaakt van o.a. wolfram.

Overigens moet ik op TZ UK eerst 5 posts halen.

Ik zou William ook even een mailtje sturen. Heb al een aantal keren een horloge gekocht wat niet op zn site stond

@ Tom: Ik zal eens een kijkje nemen.

Overigens vind ik een aantal Breitling chrono’s (Colt II Chrono, Superocean chrono en Avenger chrono ook écht prachtig)!

Het rijtje zal dus iets als dit zijn:

  • Oris Meistertaucher en TT3 Chronograph
  • De breitlings zoals hierboven genoemd
  • Omega Seamaster Chrono (300m)
  • Tag Heuer Carrera

In principe heb ik er geen moeite mee als een horloge niet nieuw is. Als hij maar in uitstekende staat is.
Ik zie dat TZ-uk daarvoor een interessante zoekplaats is.

Hoe werkt chrono24 overigens? Zijn alle verkopers te vertrouwen? Of alleen de ‘trusted sellers’?

Even weer een schopje omhoog.

Ik kan een Speedmaster Pro 3570.50 kopen van een half jaar oud (inclusief garantie van 18 maanden) uit Engeland voor om en nabij de 1700pond.
Horloge is verder als nieuw, op 2 krasjes op de sluiting na.

Is dit een goede keuze? Vind het echt een pracht horloge en de prijs lijkt goed (is dit zo?).

Of zou een mooie Breitling Avenger chrono bijvoorbeeld een ‘betere’ keuze zijn.

Hoi,

Allereerst welkom.

Voor wat betreft de Omega zou ik persoonlijk niet in the U.S. gaan shoppen.
Het prijsverschil is te klein, en je krijgt`ALTIJD de 19% btw aan je broek.
Zeker als er wat met je klokkie is, heb je een hoop gedoe om ze weer retour te krijgen. Je zit dan met invoerrechten, dus je moet aantonen dat het in dat geval enkel om een reparatie gaat.

Ik had pas een Porsche chrono in the the States gekocht, en die bleek niet zo het hoorde. Kon dus terug, en ik wacht nog steeds op de BTW teruggaaf. De Porsche die ik daarna heb gekocht, komt dus gewoon uit Europa, van een betrouwbaar adres.
Is wel iets duurder, maar dan weet je tenminste waar het vandaan komt.

Ebay kopen kan, maar in het geval van een Seamaster vaak niet interessant. Ze liggen gewoon te goed in de markt.

Beter kan je in Duitsland online gaan zoeken, of gewoon bij William Wien langsgaan.
Hij bied ze nieuw rond jouw budget aan, en het is lekker dicht bij huis. Mocht er onverhoopt wat aan de hand zijn, is hij ook bereid om mee te denken voor een oplossing.

Succes,

Groet,

Nico.

Hoi Nico,

Heb er nu een op het oog uit Engeland, is een lid op WUS met 2300 posts en daar ook moderator geweest.
Er zit nog 18 maanden garantie op het horloge en alle papieren zitten er bij.

Overigens zou ik ook niet meer uit Amerika kopen, daar ben ik vanaf gestapt vanwege het btw-verhaal, invoerrechten etc. Die verrassing wil ik niet hebben, zeker omdat de US niet noemenswaardig goedkoper is dan Engeland of Duitsland.

sincere1983 Schreef:

Hoi Nico,

Heb er nu een op het oog uit Engeland, is een lid
op WUS met 2300 posts en daar ook moderator
geweest.
Er zit nog 18 maanden garantie op het horloge en
alle papieren zitten er bij.

Overigens zou ik ook niet meer uit Amerika kopen,
daar ben ik vanaf gestapt vanwege het btw-verhaal,
invoerrechten etc. Die verrassing wil ik niet
hebben, zeker omdat de US niet noemenswaardig
goedkoper is dan Engeland of Duitsland.

Gezien de leeftijd lijkt het gezien de prijs een redelijke deal. Blijf het wat scary vinden om zo een dure klok zonder vangnet te kopen. Misschien kun je met de zoekfunctie zoeken naar ervaringen met deze verkoper.

Suc6!