Even voorstellen

Hallo horlogevrienden,
na een tijdje meelezen heb ik me nu dan maar geregistreerd. Ik ben Bert, 53, uit Rotterdam, en voor mijn brood repareer ik muziekinstrumenten.
Het horlogevirus heeft me kortgeleden opeens besmet. Ik las al jaren de tijd af van mijn telefoon, tot ik in een la een oud, vergeten kwartsklokje vond. Merkloos, maar niet lelijk. En dat beviel eigenlijk wel, dus er kwam nog een kwartsklokje. Nu een Danish Design, fraai ding, maar ik kocht hem bij een horlogemaker, die me een lezing over mechanische horloges gaf. Dat was boeiend, ik ben een liefhebben van fijnmechanika, ik repareer saxofoons en klarinetten, dus enig gepriegel is me niet vreemd. (Nou gaat een horloge wel een stap verder dan een klarinet: mijn kleinste schroevendraaier is1,5 en bij horloges blijkt dit zo’n beetje de grootste te zijn. :slight_smile: )
Inmiddels ook dit forum ontdekt. Wat een schatkamer! En wat heb ik een hoop geleerd, ik weet nou in ieder geval hoe een horloge werkt.

De volgende stap was natuurlijk een mechanisch horloge, dat is een Seiko5 Aviator geworden, en kort daarna een Certina van bijna 50 jaar oud, een mooie nostalgische dresswatch. Meer zullen zeker volgen, al doe ik voorlopig niet mee in de eredivisie die ik hier op het forum langs zie komen.

Maar er is nog een reden om me aan te melden, en die is van praktisch aard. Ik heb mijn Seiko bij Rob va Monsterwatches gekocht, alweer op aanraden van dit forum. Ik ben er blij mee, en ik wil nog een Seiko. Maar er lijkt iets met Rob’s mail aan de hand te zijn, hij ontvangt mijn mail (vrijwel) niet. Ik hoop dat ik via het forum contact methem kan leggen, want ik heb een mooi klokje uitgezocht, en het geld brand in mijn zak. :slight_smile: Het zal wel lukken, op een of andere manier, want tot nu toe bleek Rob een aardige en behulpzame vent te zijn.

Ik denk dat ik me hier de komende tijd best wel zal vermaken.

Groet,
Bert

O, dit zijn de twee klokjes die ik noemde:

Hallo Bert,

Allereerst welkom! Met Rob heb ik goede ervaringen. Nog geen twee weken geleden heb ik via hem mijn laatste aanwinst gekocht.

zie ook
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,304955

Bij de laatste bestelling kreeg ik regelmatig een gedateerde out of office reply. Maar wel reactie. Omdat ik vaker via Rob wat besteld heb, kon ik het geduld wel opbrengen. (Maar ik ken het gevoel van geld dat brandt om uitgegeven te worden.)

Op Rob zijn site staat dat hij op de rikketik van 16-7 aanwezig zal zijn. Wellicht een idee om hem daar op te zoeken? Sowieso wel een leuk idee de rikketik. Kun je een hele hoop indrukken opdoen. http://www.derikketik.nl/

In ieder geval alvast veel plezier op het forum en met je ongetwijfeld groeiende verzameling.

Groet
Lab

Welkom en hoed u voor het virus.:wink:
Met de site van Rob heb ik ook een probleem. Als ik een foto aanklik
om te vergroten gebeuren er vreemde dingen.
Wellicht zijn er wat bitjes in zijn compu omgevallen:D

Gr,
L.R.

Hm, nee, dat werkt goed bij mij. Het is de mail die niet draait.
Overigens, prima tip om naar de rikketik te komen, ik heb dan toch vakantie. Ik ga vast sparen…

Van harte welkom! Zo te zien ga je lekker niet mee met de ‘trend’ Groot, GROter, GROOTST.

Leuk om te lezen hoe iemand ‘aangestoken’ wordt door een ander.

Met e-mail naar Rob heb ik ook geen geluk. Maar 't gaat bij mij nu wel goed komen. Rob is een goeie gozer, en ben benieuwd waar 't aan lag.

Suc6!

P.S. Mag ik vragen wat voor moois heb je gezien?

Ik heb al mail gehad van Rob, vanmorgen. Hij heeft het gewoon druk gehad.

Ik hou inderdaad niet van dat supergrote, het moet wel een beetje in verhouding zijn. Grappig, want ik ben zelf twee meter lang en best breed, maar polsen van 20 cm zijn toch niet buitensporig. Ik heb mijn grens maar gezet op rond de 40 mm, dat is net mooi.

Mijn aanstaande nieuwe aanwinst breekt dus meteen met dat principe. Naast een paar beschaafde horloges vond ik het ook wel kunnen om wat brutaler te gaan, dus ik heb een Mini-Monster besteld, met mods (erg leuk dat dat allemaal kan.) Kleurcombinatie wordt leuk, dat post ik wel als ik hem heb. :slight_smile:

Welkom op dit gastvrije forum Bert.
Polsen van 20cm zijn best wel groot dus een mini monster zal je zeker staan.

Veel lees- en leerplezier gewenst

Bert K Schreef:

Ik heb al mail gehad van Rob, vanmorgen. Hij heeft
het gewoon druk gehad.

Ik hou inderdaad niet van dat supergrote, het moet
wel een beetje in verhouding zijn. Grappig, want
ik ben zelf twee meter lang en best breed, maar
polsen van 20 cm zijn toch niet buitensporig. Ik
heb mijn grens maar gezet op rond de 40 mm, dat is
net mooi.

Mijn aanstaande nieuwe aanwinst breekt dus meteen
met dat principe. Naast een paar beschaafde
horloges vond ik het ook wel kunnen om wat
brutaler te gaan, dus ik heb een Mini-Monster
besteld, met mods (erg leuk dat dat allemaal kan.)
Kleurcombinatie wordt leuk, dat post ik wel als ik
hem heb. :slight_smile:

Dat is 't leuke van horloges, naast manchet knopen 't ‘enige’ sieraad waar mannen mee kunnen wisselen.

Welkom Bert en aan die flinke knuisten van jou kun je best een paar forsere klokken hangen hoor.
Dan komt mijns inziens alles iets beter in verhouding, zoals je eerder hebt genoemd, bij een grote kerel zoals jij.
Heel veel plezier op het forum en ik ben benieuwd naar je nieuwe gemodde Seiko.