Goedemiddag allemaal,
ik ben Arnoud, 40 jaar oud, met het horlogevirus besmet geraakt door een collega met een collectie van naar eigen zeggen “ik denk een 3000-tal horloges, maar het kunnen er ondertussen 4000 zijn”. Niet van plan om het zo erg te maken, maar mijn vrouw heeft al geleerd om geen vragen te stellen waar ze het antwoord niet op wil weten, zoals “mooi uurwerk, wat heeft het gekost?”.
Mijn huidige collectie bestaat uit een Seiko 5 SNK809, een vintage Fortis met Venus 180 binnenwerk en een Speedmaster Professional. De vintage omega van mijn wederhelft tel ik ook bij de collectie.
In het verleden had ik al een Raketa 24 uur klokje, leuk dingetje waarbij je altijd twee keer moet nadenken als je het afleest. Die ben ik helaas ergens kwijtgeraakt in een verhuis.
Ik heb ook nog een Indisch horloge gehad met Seiko automaat binnenin, die heeft een val in de wastafel niet overleefd. Mijn Orient Speedster vond ik veel te groot, die heb ik geruild voor de Seiko, die toch iets meer horologische waarde heeft en veel comfortabeler draagt.
Op het verlanglijstje: Bulova accutron vind ik fascinerend, Seiko spring drive idem dito, maar misschien wil ik voor de zomer eerst een betaalbare duiker om in zwembaden en riviertjes te stoeien met de kinderen.
Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.
Kijk aan. Dat is het echte werk.
Welkom!
Van harte welkom hier!
Welkom
Welkom!
Het was al jaren mijn absolute droomhorloge, ik heb alleen spijt dat ik het niet veel eerder heb gekocht!
Welcome, enjoy!!
Welkom
van harte welkom, benieuwd naar de foto’s die gaan volgen
Welkom
Mijn beste,
Arnoud, van harte welkom binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!
Orologio Signaturis Temporis
Welkom Arnoud.
Welkom
Welkom, en je weet vast wel het advies hierop
Welkom
Ik bedoel echt wel iets waarmee ik zonder stress kan gaan kayakken, dus echt geen submariner. Even vloeken in de kerk: de sub is sowieso niet mijn favoriet, en al helemaal niet als ik het prijskaartje meereken.
Arnoud, welkom op HF!
In die richting zat ik eerder te denken inderdaad. Al lijkt een pepsi ook wel leuk voor de zomer.
De totaal betekenisloze James Bond verwijzing vind ik wel grappig, alleen al daarvoor zou ik hem kopen.