Sinds een aantal weken zit ik dagelijks op dit forum. Ik vind het dan ook tijd geworden mezelf voor te stellen. Mijn naam is Arjen, 34 jaar oud en met vrouw en dochter woonachtig in de omgeving Rotterdam. Hoewel er actieve en minder actieve periodes zijn geweest ben ik toch al zo’n 10 jaar geinteresseerd in horloges. Mijn eerste ‘echte’ horloge was een Zeno-Watch Basel handopwinder (pilot) en vervolgens heb ik verschillende soorten en merken gehad en weer verkocht (waaronder Seiko duikers, vintage Omega, Casio G-Shock, vrij divers dus). Momenteel ligt mijn interesse voornamelijk bij quartz horloge’s en dan met name de meer ‘bijzondere’ quartz modellen, zo heb ik een Certina precidrive (zou max 10 seconden mogen afwijken per jaar, ik houd het in de gaten ;)) en is er een Seiko Tuna met het toch wel befaamde 7C46A uurwerk incoming. Daarnaast heb ik wel wat met Japanse horloges, mijns inziens over het algemeen makers van kwalitatief hoogstaande horloges voor een meer dan goede prijs. Casio G-shock heeft in het bijzonder mijn aandacht, hoewel ik een behoorlijke collectie had ben ik deze erg aan het uitdunnen omdat ik me realiseer dat er voor mij niet veel beters te krijgen is dan de GW-5000 en ik dan ook aan dit horloge genoeg heb als het G-shock betreft . Naast horloges ben ik een liefhebber van lezen en voetbal. Zelf sporten is niet aan mij besteed . Mocht je nog iets willen weten, schroom dan niet om dat te vragen. Ik hoop een leuke en goede tijd te hebben op dit forum en zo nu en dan een bescheiden bijdrage te kunnen leveren. Dank voor het lezen!
Van harte welkom op ons gezellige forum! Inderdaad heb je al in zeer diverse hoeken ‘gesnuffeld’. Ik hoop dat je nog veel plezier zult beleven aan de hobby, hopelijk in combinatie met het forum!
Gaaf!
Een paar foto’s van je Certina en de rest van je verzameling vind ik altijd leuk om te zien, en ik geloof dat anderen ook wel vinden.
Ah! De woonachtigen blijven hier prominenter aanwezig dan de mensen die ergens wonen. Ik weet alleen niet of je woonachtig kunt zijn in een omgeving.
Da’s dan weer leuk.
Ook leuk. Ik denk dat quartz hier ten onrechte een kwade reuk heeft. Het blijft geinige technologie, waar je zeker coole uurwerken mee kunt fabriceren.
Da’s zo’n leuk uurwerk. Wij houden van foto’s, dus schroom niet.
Nu nog een The Citizen Chronomaster, een GS met 9F, een Conquest met VHP quartz en een Bulova UHF, en je hebt een quartzverzameling waar je u tegen kunt zeggen. Het begin is er.
Mooi mooi, da’s er ook eentje met karakter. Wij houden van foto’s, dus we zien het New Arrival topic graag tegemoet.
Dat klopt. Da’s de minst aanstootgevende G-shock die ik ken. Want ze zitten goed in elkaar, maar oh, oh, oh, wat zijn ze toch ongeloofelijk teringlelijk die dingen. De GW5000 komt nog het dichtst in de buurt van simpele vintage Casio.
Nou breekt m’n klomp. Ik wist niet dat voetbalfans konden lezen, laat staan met graagte.
Ik ook! Neem daarom sommige leden met een korrel zout. Of twee.
Ik heb me erg vermaakt met je post . De horloges die je noemt zijn inderdaad modellen waar ik erg warm van word, de Conquest VHP heb ik overwogen, het is echter de Tuna geworden (niet dat ze op elkaar lijken of zo . Wat betreft G-Shock; sommige zijn zo lelijk dat ze weer mooi worden . De GW-5000 heeft dat wat mij betreft niet (de GW-7900 die ik ook heb bijv. wel) en is qua design uniek, iconisch en doordacht ;). De collectiefoto komt zoals beloofd woensdag!