Even voorstellen

Hallo allen.

Een tijdje heb ik hier al ‘gelurked’, maar aangezien het ‘virus’ steeds meer begint te jeuken en ik wel wat advies kan gebruiken, toch maar even aangemeld.

Ben heel lang een 1-horloge persoon geweest.
Het gros van mijn studietijd en daarna heb ik een redelijk simpele Pulsar Quartz gedragen (37mm, witte guilloche, chronograaf), omdat het aanbod wat klein leek voor me, met behoorlijk smalle polsen.
Tot een paar jaar geleden, vond ik me dat ik in mezelf voor m’n verjaardag een wat leuker horloge cadeau kon doen… dat werd een Squale 20 Atmos 1545 (cue kritiek van Rolex bezitters in 3…2…1… … :wink: ). Een 2e handsje uit A’dam die direct paste.

En daar is vorig jaar nog een Tisell Antique 9015 als ‘dress watch’ bijgekomen.
(Kan helaas nog geen links plaatsen)

Ik houd wel van redelijke ‘no frills’ horloges, en niet te grote klokken ivm zeer bescheiden polsomvang. Alles boven de 40mm is eigenlijk niet aan me besteed.

Verdere hobbies; muziek maken, luisteren, opnemen (heb een eigen kleine opnamestudio), goede wijn & gastronomie in de bredere zin en af en toe eens stunten met een snowboard. :snowboarder:

Ik hoop hier veel bij te leren en misschien af en toe ook iets bij te kunnen dragen.

20 likes

Welkom

1 like

Welkom, veel plezier en succes met de verslaving! :+1::wink:

Mag ik vragen wat je polsomvang is? Zelf heb ik een pols van 15,8 cm :see_no_evil:

1 like

@Jasper 16,2cm. Dat maakte het wel extra grappig toen ik m’n Squale binnenkreeg en er geen schakels verder uit de band hoefde. Ik mailde de verkoper met iets in de trant van “Jij ook gezegend met zulke boomstammen?” :wink:

2 likes

Welkom op HF

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Welkom!

Kan ik eindelijk tegen m’n vrouw zeggen dat ik niet meer de kleinste heb met 16,5 cm :muscle:

2 likes

:sweat_smile: polsomvang hè?

2 likes

en we hebben het nu over…:thinking:?

2 likes

Shit, je was mij voor. :joy:

Ik zie graag wat foto’s van je huidige collectie :+1:

1 like

Welkom en veel plezier op HF!
En volgens mij kun je, ook als nieuw lid, gewoon foto’s plaatsen (copy/paste).
We zijn uiteraard benieuwd naar beeld van de collectie!
Nog plannen en wensen verder, op horlogegebied?

3 likes

Welkom op ons gezellige forum! Ik zie dat je in deze draad al gelijk lekker aan het babbelen bent. :sunglasses: Leuke set horloges heb je al, en ik ga ervan uit dat je inmiddels al wel plaatjes en/of linkjes mag plaatsen. :innocent:

Ik heb 17,5 cm polsen en een smaak voor kleine horloges: voor mij is er een hoop leuks te vinden uit de jaren '50 en '60. Ik heb geen idee of dat iets voor je is, je kunt die ouwetjes maar beter niet dragen tijdens het snowboarden denk ik. :joy:

2 likes

Wolkom!

En nee, een Squale, daar is niks mis mee. OK, ik heb de 1521, maar toch. Zijn coole dingen. Squale heeft in de submarinerwereld nog wat creds omdat ze ooit kasten bouwden voor ome Wilsdorf, dus ach. Anderen vinden het weer een plakmerk omdat de Italiaanse distributeur het merk leven in heeft geblazen. Oh well.

3 likes

Plannen, jazeker. Ik wilde daar ook binnenkort wel een topic over openen.
Ik wil nu denk ik voornamelijk de breedte in; een Aviator/Field watch staat het hoogst op het verlanglijstje. Dan tzt nog eens een slanker dress watch met zwarte of donkerblauwe dial.
Donkerblauwe diver à la Orient Mako II leek me ook wel wat, alleen heeft vrouwlief zo iets van “wat moet je ermee? Je kan er toch maar 1 tegelijk aan/je hebt toch al een diver/etc…” :sweat_smile:
Nog mooier argument van d’r toen ik een prachtige foto van een Sinn 556i op zwart lederen bandje liet zien:
“Ik had vroeger een goedkoop horloge van de Hema. Zag er precies zo uit. Wát kost ie?!” :rofl:

Deze Tisell is het trouwens:
51_tisell-automatic-watch-9015-a-40-mm

En de Squale:
Squale-1545-Series-20-ATMOS-Classic-Dial-40mm

8 likes

Welkom en veel plezier op ons forum.

Thanks! En ik was idd al naar 50’s/60’s klokkies aan het kijken, vooral voor een toekomstige dress watch.

Ben er achter gekomen dat ik nu bijna elk dresswatch afmeet aan ofwel een 60’s Omega Seamaster 300/600/De Ville ofwel aan een Rado Coupole Classic.
Zo eentje:
RadoUY445_

2 likes

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

Ja, dit soort situaties kennen vele van ons, helaas… Enig begrip en zelfs support voor de horlogehobby is vaak ver te zoeken (en op zich hebben ze nog gelijk ook; wat moet je inderdaad met meer dan drie horloges :thinking::wink:). Hoewel ik op HF toch ook nog wel 'ns (met de nodige verbazing :open_mouth:) lees over vrouwen/partners die de hun horlogegekke partner zelfs aanmoedigen om een heel duur horloge aan te schaffen. Ik denk dan altijd maar: ‘nou ja, ik ben getrouwd met de mooiste vrouw ter wereld en dat ze niet van horloges houdt, dat is een minor detail.’:grinning:

3 likes

Leuk man, altijd gezellig!! Welkom. :grinning:

1 like