Even voorstellen

Heren en Dames,

Mijn naam is Jan.

Sinds enige tijd ben ik (weer) geïnteresseerd in mechanische horloges. De reden hiervoor is dat ik mijn ouderlijk huis leeg moest halen en mijn opa’s Timex uit 1975 werkend weer tegenkwam evenals mijn Ancre(stuk) en Seiko uit 1981 met half dot matrix display(half stuk).
Mijn eerste horloge was die rode Ancre die ik voor mijn Heilige Communie gekregen heb. Vroeger droeg ik mijn horloges tot ze stuk gingen maar dat is niet gelukt bij mijn Seiko Chrono uit 1995.
Na wat “fashion” watches van Jacob Jensen, Alessi en Mondaine mijn Seiko SNK gekocht en daar jaren tot volle tevredenheid mee rondgelopen.
Ik ben overigens als kind van de Eighties ook nog steeds fan van grab en go quartz tooly horloges. Het kost mij moeite om niet elke dag mijn Citizen Pro master tough “Ray Mears” te pakken.
Ik wil echter nog een of twee grails van mij aanschaffen voordat ik de pijp uitga en wel de Omega Speedmaster original en de (Tag) Heuer Monaco 11. Grand Seiko vind ik ook wel interessant. Ik vind Rolex voor mij minder geschikt omdat ik dat merk vooral associeer met golfende mannen in rode broeken en vrouwen met parelketting in broekrok rijdend in een donkerblauwe Volvo 740 station, Nederlandstalige rappers en volkszangers.
Maar wie weet kan dit forum mij op andere gedachten brengen😄.

Met vriendelijke groet…

21 likes

image

1 like

Haha dat is wel erg specifiek!

2 likes

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

1 like

Welkom en veel plezier op HF, Jan.
Uitstekende keuze, een Monaco! En m.b.t. Rolex wordt je idd waarschijnlijk wel op andere gedachten gebracht, als je een tijdje rondhangt, hier. Dit is hier een bijzonder geliefd merk waar je niet omheen kunt. Maar ook Speedy’s zie je hier veelvuldig. Net als Seiko, trouwens. M.a.w., ga maar vast een horlogekist aanschaffen!:wink:

1 like

Welkom!
Ik zag pas zo’n parelkettingdame in een zeegroene Volvo 740 station…

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Welkom.

1 like

Leuke introductie :+1::grin:

Welkom en veel plezier op HF :+1::grinning:

En een foto vd Promaster Tough?

1 like

Welkom :+1:

1 like

Zo, hoor je dat @HanDavinci?

Overigens, welkom Jan veel plezier op het forum!

4 likes

Hij zit dichterbij dan hij denkt. Mijn vriendin draagt geen parels, daar is ze te blank voor. Maar parels op een donkere vrouw? Pfffieuw, om op te peuzelen.

3 likes

Mijn beste,

Jan, van harte welkom, in die ontluikende wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Niks mis met een Pearl necklace. Ook niet op de vriendin van ome @HanDavinci. Met mondaine ook niet, om het on topic te trekken. :grin:

Welkom hier.

2 likes

Prachtig! Tegenwoordig kan ik dat wel waarderen als 900 Combi Coupé rijder😃

Hoi Jan! Welkom op dit forum! Laat die horloges van je maar zien.

1 like

Welkom! :smiley:

1 like

Ik denk dat dat wel gaat lukken :slight_smile:.

Welkom Jan!:+1:

Welkom Jan. Tijd voor een spoedcursus Rolex-indoctrinatie. Rolex.

1 like