Hey allemaal!
Geen idee eigenlijk waarom ik nu pas een account heb aangemaakt hier, maar beter laat dan nooit!
Ik ga me eens voorstellen, ik ben Noah 17 jaar. Ik heb nu denk ik 1,5/2 jaar echt een grote interesse in horloges gekregen. Het fascinerende aan horloges vind ik hoeveel detail er in een horloge zit. De afwerking in elk onderdeel van een horloge, het hebben van een mechanisch uurwerk met allerlei bewegende deeltjes om je pols, de manier hoe de mix van gebrushed/gepolijste delen van een horloge licht weerkaatsen, het is echt eyecandy. Het is zoveel meer dan een tool voor tijd, het is echt een deel van je uitstraling/outfit. M’n interesse was dan ook niet begonnen op de meest classy manier; aliexpress, yes you heard that correctly.
Ik denk dat dit twee jaar geleden is inmiddels, ik begon met een veel te groot (45mm op een 16,5 cm pols ) horloge van Aliexpress, het was een Curren. Een helemaal flashy volledig gepolijste chronograaf zonder een chronograaf complicatie, maarja, het was een begin. Oh wat zag dat horloge er fout is. Later ben ik op Youtube gaan kijken naar TGV op The Urban Gentry, ook vrijwel elke Amsterdam Vintage Watches video is wel bekeken. Een hobby is geboren!
Paar maanden later, veel horloges gehad, omgehad en gezien, elke horloge blijft fascinerend voor me. Hobby nu ook met twee vrienden met vintage horloges, maar de echte mijlpaal in m’n horlogehobby is vandaag behaald; ik heb een account aangemaakt op horlogeforum.
Favoriete modellen zijn wel echt de Genta designs, de Nautilus en de Royal Oak. Ik vind meestal geĂŻntegreerde metalen banden op kleinere horloges (<40mm rocks!) heel vet.
Grail watch: horloge wat ik woensdag om had, toen ik langsging bij AVW (heel toffe jongens). Realistisch gezien zal dit helaas wel altijd bij dromen blijven.
Audemars Piguet Royal Oak 25930PT
Je zal me nog weleens langs zien komen,
Groetjes Noah
Edit: ik ga 8 oktober ook voor het eerst naar de rikketik! Ben benieuwd