Hallo horlogeliefhebbers,
Ik kom zo nu en dan op het forum maar heb me sinds kort pas aangemeld.
Ik ben 43, jong van geest, ontwerper, (zorgintensieve)vader, man van en woon in het midden van het land.
Details, simpliciteit, stoerheid en herritage maken een horloge mooi voor mij. Ik ben liefhebber van chronograaf maar de duikers staan me de laatste tijd ook steeds meer aan.
Ik spaar geen horloges maar sta wel vaak de etalages van juweliers te bewonderen.
Ik heb een Tissot Couturier chronograph quartz horloge en een simplistisch sierhorloge dat goed bij sommige shirts past Ʃn van mijn vrouw gekregen, een Michael Kors AMK8619.
De Tissot heb ik jaren geleden gekocht met zwart lederen band en wijzerplaat. Een prachtig horloge die ik dagelijks droeg. De vlindersluiting sprong onlangs dus deze moest vervangen worden. Nu bleek de gehele band aan vervang toe te zijn dus begon ik mijn overweging om een nieuw horloge te gaan zoeken.
In mijn telefoon heb ik heel wat screenshots van horloges. Zo staat er al heel lang een foto van een Tissot PRC 200 met gele secondewijzer en met gele cijfers bij de meters. Stad en land heb ik hiernaar afgezocht maar dit model is al lang niet meer te verkrijgen. Het nieuwe model mist de mooie details die het oude model heeft.
Nu zag ik bij mijn ING spaarpunten een goede deal, een waardebon bij Schaap & Citroen. Rentepunten inleveren, 250,- bijbetalen en een bon van 500,- innen. En die wilde ik maar al te graag besteden aan het (uiteindelijk toch) nieuwe Tissot PRC 200 model. Alles geregeld, inclusief een nieuwe zwart lederen band met vlindersluiting voor mijn huidige Tissot! Ik was er helemaal blij mee. Toen ik de bon wilde downloaden, bleek het merk Tissot uitgesloten te zijnā¦
En toen deed ik iets stoms, waar zelfs mijn vrouw zich over verbaasde, wat ik normaal namelijk nooit zou doen, ik bood op een exemplaar via Catawiki en wonā¦
Een impuls waarvan ik achteraf spijt had. Ik had nog geeneens mijn research gedaan, wat ik normaal zeer grondig doe. Verhaal kort. Zending duurde lang, ik mezelf toch verheerlijken op de fotoās. Daar zag ik vreemde dingen en de twijfel sloeg toe. Op het moment van schrijven is het horloge nog niet gearriveerd, de douane heeft het pakketje. Catawiki heeft mijn geld nog en is op de hoogte van de twijfels. Hopelijk gaat dit dus goed aflopen.
Is het trouwens mogelijk om dit horloge bij een juwelier te laten nakijken op authenticiteit? Dat wil ik namelijk gaan doen.
In Schaap & Citroen was ik zwaar teleurgesteld. De onderkant markt horloges tellen kennelijk niet mee. Maar gaande weg heb ik toch een horloge gevonden die mij wel erg aanstaat. Een Longines Hydroconquest. Eigenlijk ben ik niet zo van de metalen banden maar dit horloge, een automaat, met een mooie balans tussen eenvoud en toch aanwezige elementen stond me steeds meer aan. Door de interessante korting zou dit een prachtige aanwinst kunnen worden die tevens een automaat betreft. En al surfende op het internet gaat langzaam de in gedachte hebbende aanschafprijs langzaam omhoog. Want zo vond ik ook zeer mooie Oris horloges die vrij betaalbaar zijn. De mooiste trouwens niet; de Aquis Chronograph, Wow!
En zo zit ik dan weer veel hier op het forum en wordt steeds enthousiaster en hebberiger.
In de tussentijd wacht ik mijn āfoutjeā af. Ik heb onlangs wat horloges gepast maar niet de merken die momenteel in mijn lijstje staan. Een Oris duiker spreekt mij zeer aan, met rubberen of lederen band. Alleen die wordt niet verkocht bij Schaap & Citroen, dus dat gaat me dan in ieder geval iets meer kosten. Rest me nu om te gaan passen en te vergelijken.
Tag Heuer was mijn kinderdroom, er zijn wat modellen die in mijn prijsklasse vallen, maar er zijn ook zoveel andere mooieā¦
Ik snap dat jullie horloges sparen.