Hoi allemaal.
Ik ben Bas en moet al van jongs af aan bij elke vitrine met horloges stil staan om te kijken, jarenlang is het bij één horloge tegelijk gebleven (studentenleven). Op de dag dat ik mijn eerste fulltime salaris kreeg ben ik echter meteen naar de plaatselijk juwelier gereden om een stevig horloge te kopen voor op werk, op dat moment viel mijn oog op een victorinox INOX. Dit horloge kan ik toch het beste beschrijven als een tank met wijzers, er zitten genoeg deuken en krassen in maar op de één of andere manier zit er geen enkel krasje op het saffierglas. Zo zie je maar hoe belangrijk ontwerp is in een gebruiksartikel. Maargoed; Dat bekraste horloge heeft zo zijn charme als iemand hard aan het werk is in een werkplaats, maar in de wat formelere sferen en vrije tijd wil het oog ook wat. Sindsdien is het een beetje uit de hand gelopen (op een goede manier natuurlijk ) Lang getwijfeld en uiteindelijk de knoop doorgehakt en thuisgekomen met een Tissot seastar 1000. Sinds de aankoop van deze automaat waar ik nog steeds helemaal gek op ben heb ik gemerkt dat ik steeds meer lees over horloges. Ook ben ik inmiddels die ene vent die op de bank zit en tijdens een film opeens voorovergebogen zit te kijken wat de hoofdrolspeler om zijn pols heeft (vast herkenbaar voor voor velen hier). De laatste tijd raak ik ook meer en meer geïnteresseerd in het zelf uitvoeren van kleine reparaties (batterijtjes, glaasjes enz.) en de hele vintage wereld. Dat laatste is voor mij niet zo heel erg makkelijk aangezien ik nogal dikke polsen heb.
Vorige week een leuke Hamilton gekocht en nu begint het toch wel eens tijd te worden om mee te doen aan dit mooie forum waar ik al lange tijd aandachtig mee lees.
Volgens mij heb ik het verhaal wel aardig gehad zo, als er iemand nog wat te vragen heeft dan hoor ik het graag.