Goedenavond allemaal,
Ik ben Alexander en sinds een korte tijd volger op dit forum. Heb bijna de middelbare leeftijd bereikt en eigenlijk al sinds een jochie gek op alles wat glimt.
Mijn opa had een oude Citizen en mijn vader en oom hebben sinds ik me kan heugen een Seiko om hun pols hangen. Niet vreemd dus dat ik ook een voorliefde heb voor deze Japanse merken.
De Citizen van mijn opa is terugkijkend de start geweest van mijn verzameling. Ik was met 11 jaar de trotse bezitter van een Parawater uit 1971 type 68-5097 met het 21 jewels 7470 uurwerk.
Daarna is pas in 2004 het volgende horloge toegevoegd aan mijn verzameling. Een Seiko Arctura Perpetual. Gekocht van mijn eerste salaris!
Daarna is het stil geweest en sinds 2019 is de liefde voor horloges definitief doorgebroken. Tot mijn grote verbazing win ik een veiling op eBay en kan ik me de trotse eigenaar noemen van een gedragen Oris Artelier Skeleton. Mijn eerste Zwitserse horloge en ik moet zeggen van een heel mooie kwaliteit.
De liefde voor “vintage” en “skeletons” heeft geresulteerd in een Marktplaats vondst in 2019 die ik heel vaak draag. Een zeldzame Citizen Skeleton uit (waarschijnlijk) 1972.
Zoals het altijd gaat, houdt het niet vanzelf op… In 2020 heb ik de Seiko SSA361J1 en de SPB129J1 aan mijn collectie toe mogen voegen waar ik zeer mee in mijn nopjes ben.
Waar dit eindigt is de vraag maar ik draag alle horloges met uitzondering van de laatste 2. Ik hoop veel te lezen en te leren op dit forum. Wellicht treffen we elkaar bij de andere topics!