Even voorstellen

Hallo allemaal!

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Youri, ben 17 jaar en sinds 2 jaar erg geinteresseerd in horloges. Ik draag voornamelijk een Fossil, maar heb ook een Ice-Watch, vintage Junghans en een zakhorloge van voor 1880 (moeder van mijn opa heeft het toen als kind 2e hands gekocht).

Ik hoop dat ik hier meer kan leren van o.a. de techniek en mechanismen van de horloges en natuurlijk genieten van de foto’s en gezelligheid! :slight_smile:

Welkom Youri!

hans

welkom op dit forum~!

Welkom Youri,

Veel plezier op dit forum.

Mvrgr, Andre

welkom welkom

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Welkom Youri, gaaf dat je een horloge hebt met zoveel geschiedenis…! Heb je al bepaalde horloges op het oog “voor later”?

Youri hartelijk welkom

Welkom Youri, vooral een foto van de Junghans benieuwd mij zeer!

Jogem Schreef:

Welkom Youri, vooral een foto van de Junghans
benieuwd mij zeer!

+1:)
En welkom!

Welkom youri. Zoek alvast maar wat extra bijbaantjes, want je gaat zeker besmet worden met het aankoop virus

Gr Wouter

Hi Youri,

Jij was toch geband? :wink:

Van harte welkom hier!

Mijn beste,

Youri, van harte welkom!!
Ik wens je hierbij een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom Youri!

Dankjewel allemaal!

Heb nu niet echt iets op het oog, hoewel ik wel vele horloges zoals de Omega Speedmaster Co-Axial Chronograph kan waarderen (maar dat is voor veel later :wink: ).

Ik zal nog wel foto’s plaatsen, de Junghans staat al onder ‘vintage’ een topic open. Zal ook wel eens foto’s plaatsen van dat oude klokje!

Hier dan maar een foto van mijn Fossil, laatst een ongelukje mee gehad, altijd zuinig mee doen en natuurlijk precies langs het randje van het aanrecht geschuurd waardoor er een diepe kras inzit. Gelukkig is het niets ernstigs en makkelijk te vervangen (volgens mij). Vindt het zelf overigens een erg mooi klokje en voor mij ook betaalbaar! :slight_smile:

Ander topic wat betreft het oude klokje zal ik zo maken.

Beste Youri, Wees welkom in deze schare fans van draagbare uurwerken.
Laat de kurken knallen en geniet vooral van al het moois hier getoond wordt.

Ohja, we willen graag je collectie bewonderen. Fotoooooooooooooooo’s

van harte welkom.
ben ook benieuwd naar de junghans en zakhorloge.

betreft t glas, weet ik niet of relatief gezien de kosten van reparatie waard is. tenzij ie je dierbaar is. volgens mij is het mineraalglas en kun je niet eenvoudig polijsten, maar zal dan vervangen moeten worden.
misschien dat horlogeglas.nl je kan helpen.

Hier dan nog een link naar desbetreffende topics:

zilveren zakhorloge
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,1127832

Junghans vintage
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,1127912

welkom!