Even voorstellen...

Na een paar maanden het forum gevolgd te hebben, vind ik het tijd om me eens voor te stellen. Ik ben 41 jaar en ik woon in het midden van het land.

Al vanaf toen ik klein was vond ik horloges interessant. Mijn eerste horloge kreeg ik van mijn vader. Het was zijn oude opwinder. Geen idee welk merk.
Mijn 5 jaar oudere broer had destijds een duiker en daar was ik altijd heel jaloers op.
Toen kwam quartz en digitaal. En in tijdens mijn middelbare school een aantal HEMA en Casio digi’s en ana-digi’s versleten.

Daarna kwam een hele tijd niets, totdat ik in Zürich stageliep en mensen zag rondlopen met een Mondaine Railway Watch. Toen was het horloge in Nederland nog niet bekend (in elk geval niet bij het doorsnee publiek).
Ik vond het horloge prachtig. En ik moest het hebben. Op een gegeven moment in mijn pauze snel naar de Bahnhofstrasse en daar het horloge gekocht. 1994, en het horloge loopt nog prima. Schoonmaakbeurtje aan de binnenkant zelf gedaan.

Vaak gelezen dat de forumleden gek op plaatjes zijn, dus vooruit. Aan de andere kant,ook wel spannend, want veel van jullie hebben niks met quartz.

Daarna, geïnspireerd door James Bond, maar dan met het budget van een student met een bijbaantje, volgde de sub hommage van Q&Q (ja ik weet het…) Toch tikt het Myota uurwerkje alweer ruim 10 jaar zonder problemen en ik vind het gewoon een fijn horloge om te dragen. En er staat eerlijk Q&Q op, want een replica wil ik echt niet.

Daarna volgen wat modemerken. En voor netjes, de Tissots. Wel een beetje decadent, hetzelfde horloge in twee kleurstellingen. Maar ik had toen een mijlpaaltje in mijn leven gepasseerd, en ach dan doe je soms gekke dingen.
Ik ben er wel heel blij mee.

De laatste, de Casio is weer een oude jeugdliefde. Het merk was ik min of meer vergeten, maar door het forum (en bedankt hè Dreski 8-)) kwam Casio weer in beeld. Het is een fijn kampeer-weekend-klushorloge.

21 oktober voor het eerst op de Rikketik geweest. Alleen wat gereedschap gekocht om de gecrashte horloges van mijn kinderen op te lappen.

Het is dus allemaal geen high end. Maar ik draag alle horloges met heel veel plezier.

Groet, Jurgen

Welkom, en veel lees en kijkplezier.
Goed weekend.
Gr Alcos