Even voorstellen

Beste mensen,

Mijn 7 dagen pas is verlopen dus ik vind het wel zo netjes om mezelf voor te stellen. Vertrouwen is alles! Ik ben Michiel en de afgelopen week heb ik gepoogd om leuk mee te doen en dit is mij in ieder geval goed bevallen.
Wat mij aanspreekt aan de ‘hobby/passie/gekte’ is de oneindigheid en de diversiteit. ‘‘Verzamel ze allemaal’’ zal nooit een reële optie zijn :thinking: Ook vind ik een horloge behapbaar. Het kan heel goedkoop of heel duur, je draagt hem om je pols en 's avonds leg je hem netjes terug in de doos.
Wat betreft het horlogeforum. Het zit gewoon goed in elkaar. Ik vind de discussies leuk en probeer me daar op respectvolle wijze in te mengen. Het is informatief, ik doe inspiratie op, mensen zijn behulpzaam. Er is zelfs een topic voor domme vragen :):grin: Een beetje wederzijdse liefde daar ben ik ook niet vies van. Ik kan ook genieten van het enthousiasme van anderen, dat werkt aanstekelijk.

Ik heb momenteel drie horloges en een 4e in bestelling. Ik heb lange tijd gedacht dat 1 top horloge voldoende was. Je kan er immers maar eentje dragen. In 2017 kocht ik een Rolex Datejust 41 126300 met zwarte dial en jubilee. Deze heb ik een jaar later ingeruild op een Submariner date 116610LN. Ik weet momenteel even niet zo goed wat ik daarmee moet. Ik denk na over een upgrade naar een two-tone (SATmariner), maar is dat wel een upgrade?
Of is het een beter idee om te sparen voor een ander model naast de submariner. Een two-tone datejust vind ik ook prachtig.

Ik probeer me nu vooral te richten op andere merken. De laatste maanden ben ik geïnteresseerd geraakt in Seiko, en heb ik een seiko 5 snxs77 gekocht en een SKX007 besteld (bij onze vriend Rob, dus dat zal even duren). Verder ben ik per toeval tegen een Tissot PRC 200 aangelopen (quartz). Voor mij werkt het om een ‘duurder’ horloge bij gelegenheid te dragen en de rest van de week af te wisselen.
Omega spreekt me ook heel erg aan, vooral de aqua terra! Verder kom ik op dit forum horloges tegen waar ik nog nooit van heb gehoord (Sinn bijvoorbeeld).

Bedankt voor het lezen!

25 likes

Welkom!

1 like

Welkom !

1 like

Welkom hier.

1 like

Welcome brother from the south…

1 like

Welkom en enjoy!!! Leuk om te zien dat je na een Rolex toch nog ‘terug kan stappen’ naar de meer affordable klasse.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom

1 like

Welkom op dit mooie forum :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op het Horloge Forum Michiel en veel plezier gewenst! Mooi zo’n enthousiaste intro! Succes met het vinden van een Omega Ω, dat is mijn favoriete merk, samen met Oris. Dit laatste merk is misschien ook wel eens leuk om te onderzoeken.

1 like

Welkom op het forum! Veel leesplezier gewenst en meng je gerust in de vele topics die er zijn.

1 like

Beste Michiel,
welkom op HF!

1 like

Welkom :smile:

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Mijn beste,

Michiel, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Welkom, enjoy!

1 like

Jezelf toch geen pijn gedaan? :wink:

Welkom!

1 like

welkom-home

1 like