Hi allemaal,
Ik ben Pim, 31 jaar en nu een aantal jaar bezig met horloges. Op dit moment lees ik al 2,5 jaar stiekem mee en is het tijd om zelf mee te gaan doen, want de collectie moet uitgebreid gaan worden.
Het is ooit begonnen met een starthorloge voor het wedstrijdzeilen. Een echt toolwatch en hiermee kon je uiteraard tactisch en strategisch je plek zoeken in het veld en was dit een vitaal onderdeel van het spel.
Qua andere hobby’s doe ik aan windsurfen en motorrijden, dus de funds moeten een beetje verspreid worden.
Op mijn 14e een Davis horloge gekocht en hier 4/5 jaar met veel plezier mee rondgelopen. Totdat één van mijn maatjes met een Tissot Lelocle zei dat het nodig was dat ik een volgende stap ging zetten. Toen 12 jaar geleden via marktplaats een mooie Tissot Prc200 gekocht en die draag ik nog tot op de dag van vandaag.
Een aantal jaar stilgeweest maar genoeg vrienden met Longines en 2 ooms die gek zijn met Rolex (Hulk, Rootbeer, YM, DJ).
De laatste 3 jaar was het virus alweer een beetje aangewakkerd en was ik met één van mijn beste vrienden aan het rondsnuffelen totdat hij de trekker overhaalde voor een skx007. Vanaf dat moment ben ik mij gaan verdiepen in seiko en waarom dat een goede start is van de mechanische reis.
In maart 2018 werd mijn dochter geboren en had ik hier op het forum al veel gelezen over NA’s van horloges en je kroost. Zodoende vanwege mijn kleine pols (16,5) zonder omgehad te hebben, de skx013 van mijn vriendin gekregen voor de geboorte.
Toen ik hem binnenkreeg, was het even afwachten want hier op het forum gelezen. Een horloge kan nog zo mooi zijn op de foto, maar om je pols kan het tegenvallen. Nou ik kan je vertellen, ik deed de doos open en WAUW, wat gaaf.
Op dit moment in mijn reis word ik van links naar rechts geslingerd. Mijn god de BB58 wat is dat een beauty, maar ik kijk ook naar de Oris Pointer Date of Junghans of Seiko Lord Marvel of een Khaki Field. Mijn vriendin wordt gek van alles wat ik laat zien haha.
Uiteindelijk wil ik naar een minimale collectie van 4 horloges (chrono, duiker, vlieger en dress).
Voor nu ga ik lekker meedoen op het forum en de status verwerven dat ik ook mag reageren want op dit moment staat een Seiko Lord Marvel 5470-8000 boven aan de lijst. Dus mocht iemand die kwijt willen, hit me up.
Ik heb er zin in…