Beste horlogeliefhebbers,
Bij deze wil ik mij even kort voorstellen als nieuw lid op dit forum.
Als lange tijd ben ik zoals zoals de meeste op dit forum een liefhebber van mooie horloges (wat is nu eigenlijk mooi? ieder zijn eigen smaak…)
Jarelang heb ik met Citizen gelopen, die het nog steeds doet en die ik ook nog steeds mooi vind.
Een kleine 13 jaar geleden een TagHeuer Kirium gekocht waar ik al die jeren mee heb gelopen en er nog steeds goed uitziet ondanks dat ik hem iedere dag gedragen heb, ook tijdens het werk.
Zoals zovelen kan ook ik het niet laten altijd even bij juweliers in de etalage te kijken naar al dat moois.
Naar al die jeren met een quarts uurwerk te hebben gelopen was het mij wel duidelijk dat het volgende horloge een automaat moest zijn en aangezien ik Tagheuer erg mooi blijf vinden viel mijn oog al snel op Grand Carrera Calibre 17RS.
Na wat rondzoeken op het net en wat prijzen te hebben vergleken bij o.a. LexWatches en bij Stream&Fields in Amsterdam kwam ik terecht bij Juwelier Kopmels in Doetinchem.
Een nette zaak met aardige mensen die ook nog eens vrijwel dezelfde prijs hanteerde als SF in Amsterdam.
De keus was dus snel gemaakt, het horloge hadden ze op voorraad, alleen helaas met een zwarte band en ik wilde een bruine band.
Na een paar dagen hadden ze gelukkig de bruine band binnen en kon ik mijn nieuwe klokkie ophalen.
Ben er nog steeds erg blij mee en vindt het nog steeds prachtig om te zien hoe al dat kleine spul dag in dag uit zijn werk doet.
En dan loop je bij zo’n juwelier en dan is een Breitling Chronomat 44GMT met een grijze wijzerplaat toch ook wel weer erg mooi… dus; Sparen maar weer.