Het wordt eens tijd om mezelf voor te stellen. Ruim een jaar geleden heb ik me aangemeld bij HF en met veel plezier, bijna dagelijks, de discussies gevolgd, prachtige horloges van medeforumleden mogen aanschouwen, de enorme kennis die sommige van jullie hebben op horlogegebied mogen ervaren en tenslotte ook vaak moeten glimlachen over gevatte reacties van niet nader te noemen leden.
Mijn interesse in horloges startte in 2009 met de aanschaf van een Panerai. Ik heb geen kleine polsen dus 44mm is voor mij een prima maat. Het werd een Panerai pam00196.
Deze draag ik nog altijd met veel plezier. Denk ook niet dat ik deze ooit wegdoe. Enkel de inruil op een Pam00127 zou voor mij een optie zijn. Deze zijn echter schaars en heb weinig interesse om deze via Chrono24 aan te schaffen.
In 2019 kochten wij een Rolex datejust 126231 rosé/staal voor mijn vrouw. Tot dat moment had ik nooit veel interesse in Rolex. Echter na de aanschaf toch wel onder de indruk geraakt van dit merk. Dus zonder enige kennis rondom stalen sportrolexen dacht ik deze (uiteraard na stevig gespaard te hebben) zo op te kunnen halen. Niets bleek minder waar. Ik had mijn oog laten vallen op de seadweller 43mm. Ik stuurde een mail naar een AD om te informeren naar de beschikbaarheid. Ik kwam nog niet eens in aanmerking om op een lijst te staan…
Het idee voor een Rolex op dat moment laten varen. In december een ring voor mijn vrouw gekocht bij S&C in Maastricht. Zeer goed geholpen door Tanguy (ik weet niet of ik namen mag noemen maar goed). Na het afrekenen de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd naar de mogelijkheid om op de lijst te komen voor de seadweller. Dat bleek geen enkel probleem gelukkig. Hij kon niet aangeven hoe lang het ging duren en gaf aan dat het maximaal een jaar zou duren. Voor mij prima, ik was al blij dat ik op de lijst kwam. Het is een rare wereld zullen we maar zeggen…
Af en toe zeer vriendelijk contact gehad met Tanguy, ook is mij nog de 44mm versie aangeboden, maar mijn voorkeur ging toch uit naar de iets kleinere versie. Uiteindelijk werd ik begin juli 2020 gebeld dat de seadweller klaar lag!
Ik draag deze met veel plezier. Het is een prachtig horloge.
Naast Panerai en Rolex vind ik ook JLC en IWC prachtige merken. Uiteraard ook Patek, Lange en VC echter deze bevinden zich in een andere, out of my league, prijsklasse.
Voor nu uitermate tevreden maar ga toch proberen om op de lijst te komen voor een Rolex GMT blnr. Dit vind ik ook een prachtig horloge. Hoop nog vele jaren te mogen genieten van dit mooi forum!
Hierna uiteraard een aantal plaatjes… (ik ben niet zo’n fotograaf als sommige van jullie…)
Gr Chris