Even voorstellen

kort even voorstellen na wat rondsnuisteren :slight_smile:

Als “child of the 80’s” altijd verliefd geweest op wat maar een LCD schermpje of processor had…
Zo goed ik mij kan herinneren was mijn eerste “echte” horloge een Casio TS-100-1V.


Heeeeeerlijk als ik em terugzie op foto… :heart_eyes:

Mijn eerste analoge kreeg ik toen ik een jaar of 16 was. Geen idee wat de officiële referentie is maar ik vond em terug onder “Camel L2 Three-Dials M773.2040-2049 medium blackwhite NOS”
1548675664

Daar is het dan gestopt . Voor de rest ben ik nooit bezig geweest met (analoge) horloges want vanuit puur functioneel standpunt zijn ze een beetje zinloos de dag vandaag. De eerste persoon die mij kan overtuigen dat je tijd beter kan aflezen op een horloge dan op een mobieltje moet ik nog tegenkomen.

Anno 2017 dan, toch maar eens nadenken over iets fatsoenlijk. Je bent tenslotte een volwassen man en je moet toch een horloge hebben, niet? Ik wou max 300 honderd euro uitgeven aan een tijdloze klok van kwaliteit. Zo koop je één keer een horloge en ga ik je erna er niet meer mee bezig houden. Een mens mag zichzelf al eens wat voorliegen.

Ik zocht een beetje en kwam uit bij de Seiko SARB035, die ik aankocht van iemand op marktplaats. Zo, klaar?


Heel leuk en aardig, maar het was wat klein aan mijn pols en ik was ook geen fan van de fameuze “clasp gap”.

Eens iets anders proberen dan maar, ik kwam in die tijd vaak in de U.S. en kocht daar een Seiko Samurai SRPC93 maar twijfelde ook nog over de Turtle (vandaar misschien ook de avatar).


De SARB035 is trouwens terug verkocht en gemerkt dat je eigenlijk niet veel verlies moet maken om eens een horloge te proberen. Je leert ondertussen ook wat “accuracy” betekent, verschillen in calibers, afwerkingsverschillen…

En eigenlijk was die SARB035 ook zo slecht niet :thinking:, maar kon beter afgewerkt.
Dan maar een verse SARX035 laten overkomen uit Japan


Prachtig ding en ben ik sinds een jaar of wat nog altijd super blij mee.

Een maand geleden wou ik graag eens een micro brand proberen. Dit werd een Zelos Mako V3 Teal, 200 stuks gelimiteerd en superfijne bracelet. Aangekocht voor de prachtige dial, de bouwkwaliteit, de vette lume tot en met de kroon en de Miyota 9015 die met zijn 8 tiks per seconde lekker “smooth” loopt.


Ik heb steeds meer en meer respect voor de hobby en voor het vakmanschap van de horlogemakers.
Ik sta nog aan het begin van de reis maar het is een plezante tocht. We zien wel waar we uitkomen…

(PS. foto’s zijn niet van mij en gewoon van het interwebs geplukt)

14 likes

Van harte welkom!

1 like

Welkom!

1 like

download

1 like

Een warm welkom op ons onvolprezen forum.
Veel inspiratie en leesplezier toegewenst.

1 like

welkom

1 like

Welkom bij de club. Goede keuze met de Sarx035 en Zelos. :+1:
Binnenkort komt tante post ook een Seiko Presage Sarx035 bij mij afleveren.

1 like

Bedankt Jesus

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op het forum en mooie collectie! Ik vind vooral de sarx035 altijd erg fraai.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom en veel plezier op ons forum.

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom op het HF en leuk te horen dat een hobby zich op deze manier ontwikkelt.

1 like

Van harte welkom! Je zult zien dat je steeds je eigen grenzen gaat verleggen. kijk hier vooral veel rond, dan wordt je steeds hebberiger😉

1 like

Welkom! A man of culture, I see.

1 like

Welkom.

1 like

Welkom!

1 like