Even voorstellen

Welkom op dit leuke forum. Overigens : voor stellen moet zijn : voorstellen !

Daar heb je gelijk. Heb in mijn enthousiasme een klein foutje gemaakt :laughing:

Welkom en veel leesplezier.

Je hebt gelukkig een hele goede smaak op het gebied van horloges.

Welkom, Ray en nog veel plezier op ons forum. Sparen zonder restaurant- en cafébezoek, dat moet lukken in deze barre tijd. Succes met jouw zoektocht.

Welkom Ray! En kiezen voor het horloge waar jij je het beste bij voelt (niet wat anderen daarvan vinden)! :slight_smile:

1 like

Welkom

Beste Ray,
welkom op HF!

Met mijn situatie bedoelde ik dat ik het met sommige werkzaamheden zonde vindt om bijvoorbeeld een Tudor of een Omega te dragen. Ik zal de Breitling Endurance Pro dus willen gaan gebruiken als ‘werk’ horloge.

Ja, maar wat doe je nou exact? “Sommige werkzaamheden” is gewoon te vaag voor woorden. Er zijn hier leden die een Rolex Deepsea afdoen wanneer ze een fax van de machine moeten scheuren, omdat er wel eens een vlekje zou kunnen ontstaan, terwijl anderen hier horloges laten zien die volgens mij vier jaar in een staalsmelterij hebben gelegen. in een vat zuur. En in de smeltoven.

Breitling is super geheimzinnig over “BreitLight” als materiaal. Je vind op internet nergens een beschrijving van de hardheid of elasticiteit van het materiaal. Ik lees op WUS dat er mensen zijn die er mee sporten en weinig issues hebben met krassen, en ik vond een eigenaar die vermoed dat het om zoiets gaat:

https://www.emsgrivory.com/cz/products-markets/products/grivory/grivory-gvx/

Een soort van glasvezel-polyamide-achtig materiaal.

Ze hebben het op de gelinkte website over “stijfheid”, maar nog steeds nergens over hardheid of elasticiteit.

Kortom: Ik weet niet wat het voor materiaal is, en welke soort “werkzaamheden” het zou moeten kunnen hebben. Werk je met

  • Zuren, zouten, vetten of andere chemicaliĂ«n
  • Hoge temperaturen
  • Veel laterale schokken
  • Scherpe objecten
  • Grote magneten

Zeg het maar. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Breitling zelf zegt dit: “Designed to be both a lightweight watch for athletes and a casual, everyday sports chronograph”.

Dat klinkt niet alsof het met industriĂ«le toepassingen in het hoofd ontworpen is. Maar wat erger is, Breitling zegt niet alleen totaal niets over BreitLight’s eigenschappen, los van het gewicht, ze zeggen zelfs niets over de specificaties van het horloge.

Zelfs de handleiding heeft het niet over de hoeveelheid magnetisme of het soort materiaal waar je dit horloge aan bloot zou kunnen stellen. Niets. Behalve een marketing text die zegt dat het anti-corrosive is (door welk materiaal? Water?) en dat het niet-magnetisch is (uiteraard, want geen metaal, maar hoeveel straling houdt het tegen richting het uurwerk?)

Welgekomen!

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Welkom en veel leesplezier.

Succes met de keuze!

Welkom hier bij HF !
Ja mooie keuze maar welke eerst ?

Van harte welkom hier, Ray! :slightly_smiling_face: :+1:

Ik zeg: doen! :smile:

Super vette klok is dat :grinning:!!

Welkom !

gesto

WELKOM

Welkom!