Even voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Rob.
Een doorsnee Hollandse kerel.
Getrouwd en heb twee kinderen.

Vandaag een account aangemaakt en hierbij mijn eerste post.
Een echte verzamelaar durf ik mijzelf niet te noemen maar stiekem heb ik ik toch wel een voorliefde voor horloges.

Het is bij mij begonnen met de Seiko Kinetic
Ik zag hem voor het eerst via de tv reclame en was opslag “verliefd”. Zeer tevreden over deze klok die ik jaren heb gedragen.
Tot ik een andere horloge tegen kwam die ik mooi vond, een Guess steel. Na enige tijd zag ik weer een mooie klok die ik gelijk heb aangeschaft, de Guess 5ATM. Deze heeft ook enkele jaren om mijn pols gehangen tot ik een mooie Diesel zag.

Een voorliefde voor Rolex heb ik altijd gehad.
Maar beschouwde deze altijd als iets onbereikbaars. Mede omdat ik ben opgevoed met het idee dat het zonde van je geld is om zoveel geld uit te geven aan een horloge.
Maar zo af en toe keek ik toch on-line naar Rolexen
Om te kunnen dagdromen.
Mijn leven stond op zijn kop toen ik de
Rolex GMT II “Batman” ref.126710BLNR voor het eerst zag. Die moest en zou ik hebben.
Ik moest een plan “uitbroeden” hoe kom je aan zo’n duur horloge?

Dus maar een beetje gaan speuren op het internet, kom ik plotseling de Batman van Seiko tegen.
Het is geen Rolex, maar dit is wel het een na beste , wat er op lijkt, dussss…
Dus na, toch nog wikken en wegen, deze prachtige Seiko aangeschaft. Deze draag ik elke dag met veel plezier. En krijg er leuke reacties op.
Soms denken mensen ook een Rolex te zien. Tot ze hem beter hebben kunnen bekijken natuurlijk.

Mijn laatste aanwinst is dus de Seiko die behoort tot de Prospex collectie. Het is de Seiko Prospex “Batman Turtle” SRPC25K1.

Deze Seiko PROSPEX AUTOMAAT STAAL BRACELET BLUE 200M DIVER is voorzien van een Automaat uurwerk en de kast is gemaakt van Staal. Het horloge heeft een diameter van 45 mm en is getest op een waterdichtheid van 20 ATM / 200 meter. De horlogeband is gemaakt van Staal.
Een fijn en mooi horloge.
Een genot om naar te kijken.
Maar ik zat nog steeds met het Rolex model in mijn hoofd. Die zou de Seiko nog wel eens vervangen.
Hoe, dat wist ik nog niet.

Toen mijn moeder ziek werd, zag ik tussen al die ellende door wel een kans opdoemen
Van de erfenis koop ik een Rolex.
Een mooi sieraad, die mij elke dag aan mijn ouders herinnerd.
En mijn moeder vond het uiteindelijk ook een hele mooie gedachten.

Inmiddels is de zoektocht naar mijn Rolex voorzichtig begonnen.
En mijn voorkeur verschuift nog tussen enkele modellen.
Middels deze leuke en leerzame site probeer ik er achter te komen welke Rolex het beste bij mij past.

Ik vind het een leuk forum en zal mijn tijd met plezier hier doorbrengen.
En hopelijk zal ik veel van jullie leren.

Tot horens…!!
:smiley:

18 likes

Welkom!

welkom

Welkom…:+1:

Welkom!

Ik kom niet vaak genoeg in Holland om te weten wat dat is. Maar goed, wij Nederlandse kerels zijn de kwaadste niet: Welkom.

Die? Mooi ding. Veel mooier dan een Rolex in mijn ogen, dus je doet me een beetje pijn door 'm met zo’n ding te vergelijken. Geen slab sided kast? :white_check_mark: Geen mercedes wijzers? :white_check_mark: Mooie gradient wijzerplaat? :white_check_mark:

Kortom: Veel plezier met deze Turtle. En groeten van z’n groene neef:

Puur om aan te geven dat ik graag foto’s zie! Toe eens? Ah toe?

Gecondoleerd met je verlies. Ik hoop dat het geen al te lange lijdensweg is geweest. Het is kut je ouders te verliezen. Ik vind het naar om dat te horen. Sterkte.

Nogmaals, welkom.

Die zij je vergeven. :wink:

3 likes

Welkom! Succes met het vinden van jouw droom horloge.

download

Welkom op het forum Rob!

Beste Rob, welkom en bereid je voor op vele reacties over de vergelijking Rolex en Seiko. Er heerst blijkbaar soort van battle tussen de aanhangers van deze twee merken. :joy:

1 like

Ik trap 'm wel af:

Deze twee merken kun je niet vergelijken :wink:

Ben gisteren zelf tot dit forum toegetreden, had veel welkoms tijdens mezelf voorstellen. Kan ze nu dus zelf gaan uitdelen.

Welkom Rob!

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Welkom!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Haha… bedankt voor je reactie.
Je hebt idd het juiste plaatje erbij gezocht.
Ik wilde hem ook plaatsen maar wist nog niet hoe dat moest.
Net even snel uitgevonden.

Klopt het dat ik zelf nu nog geen foto zie!?
Maar dit is hem.

1 like

Prachtig ding! Mooie dial, coole subtiele sunburst ook. :+1:

Welkom hier.

Welkom en succes.

Ik ben ook al jaren opslagverliefd

Welkom! Veel succes met je zoektocht

Gecondoleerd met je moeder