Sinds 1 november verslaafd aan het horlogeforum dus tijd voor een korte voorstelling. Wat een fantastische plek om je horloge kennis bij te spijkeren. Ik kwam hier terecht opzoek naar informatie voor de aanschaf van de Rolex voor mijn vrouw. En blijf zeker hangen. Heel veel mooie klokken en verbazingwekkend veel kennis. Ik hoop hier nog heel veel te leren. Mijn huidige collectie is hieronder te zien:
En zou graag een Speedy toevoegen aan de collectie. Hier heb ik wel nog wat te overdenken: 42mm is net te groot, reduced is kleiner maar dan weer geen echte moonwatch, een nieuwe of een gedragen? Gelukkig heb ik geen haast en wellicht komt er hier nog één voorbij die ik niet kan laten schieten.
Welkom! Al een mooie collectie! Heb je al eens een speedy gepast? Door de gebogen lugs valt die met 42mm heel mooi, ook bij een wat kleinere pols, maar aangezien je ook al een IWC Portugesier hebt, zou dat echt geen probleem moeten zijn.
Welkom. En wat de Speedy betreft, de dial is 40mm, door de gevleugelde crownguards is die 42mm, maar hij draagt kleiner.
Anders is er de Omega FOIS (First Omega in Space) die geinspireerd is op de voorganger van de Moonwatch. Het eerste horloge wat de ruimte inging, een paar jaar voordat de Moonwatch naar de maan ging. Die is grotendeels gelijk aan de moonwatch. Een van de grote verschillen is dat de FOIS geen crownguards heeft en daarom 40mm is.