Even voorstellen

Hallo,

Ik ben Paul en lees al wel een tijdje mee op dit forum.

Al sinds mijn tijd als tiener ben ik wel in horloges geïnteresseerd, maar de voorbije 40 jaar heb ik daar eigenlijk niet zoveel mee gedaan, o.a. door nogal wat andere interesses en hobby’s daarnaast.
Wat horloges betreft:
Op mijn twaalfde kreeg ik een Citizen quartz van mijn ouders. Deze is intussen doorgegeven aan mjin zoon en steeds in gebruik.
20 jaar later, met een diploma, een eerste tweede en derde job, een huwelijk, 2 verbouwingen van huizen en 2 kinderen er tussenin, volgde er een Citizen eco-drive model. Deze is wat later spijtig genoeg gestolen…

Op mijn 40ste kreeg ik van mijn vrouw een zwarte Tissot Couturier chrono met Valjoux 7750 erin. Vind ik nog steeds een superleuk horloge en draag ik nog regelmatig.
Daarnaast zijn er sindsdien nog een dozijn horloges bijgekomen. Mijn voorkeur gaat gewoonlijk vooral naar Ctizen en Tissot. Een enkele keer is het een Orient, Seiko of Casio.
Er zijn een paar automaten bij en een 5-tal Eco-drives (4 Citizen, 1 Seiko).
Slechts 1 keer heb ik me laten verleiden tot het kopen van een modemerk, nl. een sportieve chrono van Gant, maar pas nadat ik wist dat er een degelijk binnenwerk in zat.
Een paar horloges zijn intussen ook wel weer verkocht.

Maar met de resterende 15 heb ik er in elk geval meer dan genoeg om steeds te weten hoelaat het is :slight_smile:.

Dit zijn de 5 op zonne-energie, waarvan 2 radiogestuurd. Op de foto zie je wel welke van de 5 het meeste uren om mijn pols gezeten heeft de voorbij jaren. Ik had er eentje gekozen als dagelijks werkpaard, de andere zijn wat minder gebruikt (en zorgzamer behandeld).

23 likes

Welkom Paul! Deel gerust wat foto’s van je collectie!

Welkom en inderdaad foto’s zijn leuk!

Hi Paul!

Welkom op het forum. Ben nu wel heel benieuwd naar je collectie…

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

welkom

11309-superwelcomebanner6x17_1

confucius zegt : hij die 2 horloges heeft is ongelukkig want hij weet nooit precies hoe laat het is (laat staan iemand met 15 horloges)

Dankjewel !

Een snapshot van de ecologische/duurzame horloges is nu bijgevoegd. Dat was het handigste. Die liggen toch de hele tijd op mijn bureau bij het raam :slight_smile:.

De rest volgt…

Confusius heeft misschien wel gelijk, althans voor wie in fracties van seconden rekent ;-).
Zelfs mijn radio-gestuurde horloges lopen niet 100% gelijk. Er zit dikwijls een kwart-seconde (of zoiets) verschil op :-). Voor mij is dat gelukkig geen verschil waar ik me aan stoor.

Welkom hier bij HF !

Beste Paul, welkom op HF!

Mijn beste,

Pail, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom op het forum!!

Van harte welkom. Paul.

Enjoy the ride.

dit is al een mooie collectie. leuk om te zien dat citizen de boventoon voert !

Dank voor de warme welkom.

Even een vraag: ik kan blijkbaar mijn initiële post niet meer aanpassen… Gaat er na een aantal minuten een slot op misschien ?

Welkom en veel plezier hier!