Even voorstellen

Hi,

Ik ben nieuw hier, dus maar even voorstellen eerst.
Ik ben mda (afkorting van mijn initialen en mijn standaard naam voor internetfora)
Natuurkundige met jaren ervaring in R&D, en ik heb een paar jaar in Zwitserland mogen wonen en werken, en wel in Neuchatel. Ben toen een beetje in de horloge techniek gedoken (kan ook bijna niet anders daar). Heb een paar r&d projecten mogen doen voor Carrier, IWC en bij mijn laatste werkgever waren we een van de grote leveranciers van rolex. Dus ik heb even bij een paar grote jongens in de keuken mogen kijken.
Een kennis van me kon horloges tegen inkoopprijs krijgen, en toen we terug naar Nederland kwamen heb ik vrouwlief een zenith El primero gegeven.
Ik was dol op het David-goliath verhaal van de eerste chronometer automaat en de vroege daytonas, en van het nog mooiere verhaal van de oude machines en tekeningen bewaard bij Zenith.

Zelf heb ik een oude handopwinder (jardur) - afstudeer cadeau van mijn onderburen horlogemakers, en ik ben al eeuwig aan het kijken naar een modernere automaat voor mezelf… tudor pelagos lhd? Seiko GS? Seiko prospex SPB143? Ik staar er vaak lang naar en lees het halve internet over een specifiek model, maar koop uiteindelijk niks…

Misschien als ik ooit de knoop doorhak meld ik me wel in het markt gedeelte en tot die tijd lees ik graag wat rond.

Mvg
mda

18 likes

Welkom

Hartelijk welkom!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom…:+1:

Welkom!

Welkom hier.

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Welkom!

Welkom :smiley:

Welkom hier!

Welkom bij de club.

Welkom! Veel plezier alhier.

Welkom!

Cool! Requests om iedereen hier aan inkoopprijs vanalles te fixen ik je mailbox in 5…4…3…2…1
Spijt zeker dat je toen geen Daytona gekocht hebt?
:stuck_out_tongue:
Veel plezier hier en met de zoektocht!

Welkom!

Hallo

Welkom op het forum en veel plezier hier.

Welkom en veel plezier hier!