Even voorstellen

Beste leden,

Ik ben 21 jaar en woon in Overijssel.
De laatste tijd zit ik steeds meer op het forum. Ik leer steeds meer dingen over de horloges en over jullie als leden. Ik had 1,5 jaar geleden al een account gemaakt, maar helaas heb ik m’n mail en alles verwijderd waardoor ik er niet meer bij kom. Nu heb ik weer een profiel aangemaakt en ben ik weer lid!!

Mijn verhaal:
Vroeger was ik nooit van horloges en vond het maar stomme dingen. Ik kreeg op mijn 6e of 7e verjaardag een horloge een kleine blauwe.
Ik heb hem zelden om gehad en vond het maar niks zo’n gek ding om je pols.
Later toen ik 17 was heeft mijn vader verteld over zijn idee om een horloge te maken en te ontwerpen. Hij was een paar tekeningen aan het maken, maar er is nog nooit iets uit gekomen.
Toen gekeken naar een horloge voor niet al te veel geld. Ik kocht een Prisma horloge met domed glas. Ik was er helemaal weg van. Elke dag had ik hem om en ik werd toch geobsedeerd door horloges.
Mijn collega op het werk had het er ook steeds over. Hij heeft namelijk een Breitling Colt echt schitterend. En toen toch maar weer eens terug naar m’n vader gegaan welk horloge hij mooi vond.

Vervolgens vertelde mijn vader mij dat hij het merk Oris zo mooi vond. Ik ben eens gaan kijken naar het merk en ben mij erin gaan verdiepen. Ik wilde iets speciaals aangezien ik niet van het standaard ben. Na lang kijken en zoeken naar wat ik wilde kwam ik uit bij de Aquis. Er was net een nieuwe uitgekomen de Oris Aquis Clean Ocean. Ik vind de zee en alles wat erin leeft ook zeer interessant en dan vooral de visjes in een aquarium :wink:.
Mijn favoriete kleur is ook nog eens blauw. Hij kwam als geroepen. Na veel onderzoek en kijken wat wil ik ben samen met hem naar Van Hell in Amersfoort gegaan op de verjaardag van mijn zusje. :upside_down_face:

Zo gezegd zo gedaan in 2019 heb ik mijn eerste echte horloge gekocht!! Ik ben er nog elke dag zo blij mee en het is toch iets waar ik hard voor gewerkt heb en het is voor mij echt een trofee.

Nu hoop ik in de toekomst een kleine collectie op te bouwen en de volgende word denk ik een Nomos Orion 36mm.

Dit is mijn horloge verhaal en ik hoop nog veel te leren en te zien van al het moois wat hier voorbij komt :heart:

Tot slot nog een mooi plaatje van m’n pareltje

65 likes

Wees welkom (voor de tweede keer)!
Mooie Oris, die dial vind ik echt te gek.
Hooelijk volgen er nog veel plaatjes van!

1 like

Welkom!:+1:
Knappe Oris…

1 like

Mooi verhaal en een schitterend horloge! Deze moet je dan ook nooit meer weg doen. :smiley: Betere start van de collectie kan je niet hebben volgens mij.

Welkom terug op het forum. :wave:

2 likes

Bedankt de plaatjes ga je zeker zien!!

1 like

Welkom :smiley:
Absoluut een mooie Oris!

1 like

Klopt ik heb ook gekeken naar een Rolex 1601, maar die lag ver boven het budget. Hij is namelijk gekocht van m’n aller eerste loon wat ook echt speciaal maakt.

1 like

Ik denk dat je aan die Aquis een mooie allrounder heb. :smiley: :ok_hand:
Maar als je een Rolex 1601 mooi vind zou je ook eens kunnen kijken naar een Tudor Date Day. Erg mooi en vergelijkbaar model voor een aantrekkelijke prijs, <2k. Nog steeds mijn persoonlijke favoriet. :smile:

2 likes

Welkom, leuke intro en prachtig :star_struck: horloge!
Zeer mooie wijzerplaat zoals Oris ze kan maken.

De foto tussen de edelstenen herken ik, die heb je waarschijnlijk met je andere account als eens gepost.

Gezien je verhaal over je fascinate met de oceaan kan ik je onderstaand horloge ook aanraden. SRPE33K1

2 likes

Welkom

1 like

Welkom hier!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom!

1 like

Klopt die heb ik laatst op onder het Oris kopje ook gepost. Vond het ook wel zo netjes mij even voor te stellen aan de hele club. :+1::ok_hand:

Die foto is 1 van m’n favorite de kleuren en het horloge gaat goed samen in deze setting al zeg ik het zelf.

1 like

Welkom

1 like

Hoihoi :raising_hand_man:t4:

1 like

Hartelijk welkom!

1 like

Welkom op het HF, prachtige Oris en veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom bij de club.

1 like