Even voorstellen

Hallo,
Ik ben nieuw hier en wil mij kort even voorstellen. Mijn naam is Selfet, ben 43 jaar, woon in Muiden en werk in Amsterdam. Ik ben getrouwd en heb twee kleine dochters.
Ik noem mezelf geen verzamelaar, toch heb ik meerdere horloges. Ik heb een Tudor Black Bay 36, een Longines Heritage Conquest, Hamilton Khaki Field Auto, Khaki Pilot Pioneer en tot slot twee Seiko Alpinist. Ik weet nog niet wat mijn volgende aankoop gaat zijn.

Op mijn huwelijksdag in 2016 droeg ik een Fossil Coachman. Niet bewust: Ik wist nog niks van horloges en maar had gewoon een mooie horloge om die ik ooit had gekocht omdat ik hem mooi vond. Verder was ik er niet zo mee bezig. Een jaar later raakte ik geinteresseerd in automatische horloges, kocht ik mijn eerste Seiko bij Monsterwachtes en leerde ik meer over horloges. Maar helaas leerde ik ook “hoe het heurt”. Het horloge mag geen overhang hebben op mijn 16 cm pols, de juiste horloge voor de juiste setting, glas moet saffier of plexi zijn maar liever geen mineraal enzovoort. Ik vroeg me af: heb ik nog plezier? Dát gevoel zoals het in het begin was, de onbevangenheid, dat je een horloge gewoon mooi vind, dát zou ik weer terugwillen. Ik houd van mijn huidige horloges, ben er superblij mee, maar het was allemaal zo ovewogen en, heel eerlijk, volgens etiquette. Ik hoop dat mijn volgende een emotionele keus wordt. Zoals een Hamilton Intra Matic Chronograaf: die zal flink aanwezig zijn op mijn pols, en geen idee wat ik met een chronograaf moet, maar hij is oh zo mooi!

Misschien ben ik daarom lid geworden van horlogeforum: tot nu toe kwam ik altijd om ervaringen te lezen en te leren. Maar ik zou graag meer plezier en zorgeloosheid terugwillen. Door er gewoon over te praten met andere liefhebbers, denk ik.

Tot zover, fijne dag en groet,
Selfet

36 likes

Welkom op dit mooie forum :wink:

Welkom!

Welkom hier.

Welkom bij de club Selfet.

Welkom Selfet, veel plezier op het forum. En wat foto’s zijn altijd leuk!

Welkom!
ik zou zeggen maak je geen zorgen om de etiquette koop gewoon wat je mooi vindt. Ondanks dat je jij jezelf geen verzamelaar noemt wil ik toch even zeggen dat je al een mooie verzameling hebt. Ik hoop dan ook dat er nog wat foto’s in deze topic voorbij gaan komen.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!
Best wel een verzameling hoor.
Etiquette (hoe heurt het) speelt altijd wel een rol. Maar passie is minstens zo belangrijk.
(Je weet wel: Passie en Adriaan)

Welkom op het forum, Selfet

Welkom, Selfet!

Join, the club. Verzamelaar of niet draag ze gewoon en heb er plezier aan :wink:

Welkom…:+1:

welkom-home

Welkom en veel plezier op het HF! Leuke collectie!

Welkom op HF Selfet :+1:

Mooie introductie en een mooie collectie heb je ook al. Ik hoop dat het Forum iets kan bijdragen aan je volgende keuze.
Welkom

Welkom! Mooie insteek.

Welkom!

Welkom!