Ik ben Gertjan 91, of ik echt horlogeliefhebber ben zoals jullie… dat denk ik niet. Ik maak nog geen eigen horlogekasten of service zelf geen horloges, maar koop wel meerdere nieuwe per maand. Soms gaan ze de dag van aanschaf al op Marktplaats, ander horloges koop ik om voor onbepaalde tijd te houden. Ik studeer nu Economie in Rotterdam. Ben trouwens ook actief op Stijlforum, zitten een aantal leden hier die daar ook actief zijn hoorde ik op SF.
Van harte welkom GertJan op dit temperamentvolle Horlogeforum.
Een forum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes, met fierheid wordt uitgedragen!!
Hartelijk welkom. zo te zien ben je al flink geïnfecteerd met het horlogevirus en de flipperitus (het in hoog tempo aan- en verkopen van horloges).
Veel plezier hier.
Het is een Alain Silberstein Kronomarine. Er zijn er mid jaren '90 500 van gemaakt in Frankrijk. Er tikt een Valjoux 7751 met moonphase, chronograaf, 24 uurs aanduiding, day date en kalender functie achter een een saffier achterglaasje. Met vergulde handgestoken rotor. Ik heb nummer 106.
Het is een onbekend horloge, wat voor en nadelen heeft. Enerzijds wordt hij niet gestolen als ik 's nachts door de ghetto van Rotterdam. Anderzijds is het niet het statussymbool zoals een rolex van €2000 minder (nieuw). De meeste mensen die ik tegenkom vinden het een oerlelijk ding en denken dat ik het op de kermis heb gewonnen.
Een laatste ex, ook verkocht. Glaasje was niet goed, sinaasappelhuidje. Net alsof hij in de magnetron had gelegen. Getaxeerd op €30 exclusies band door juwelier, voor €70 met band verkocht.
Ik vind het bijzonder onbeschoft hoe je een ander zijn horloge op een botte manier afkraakt. Er zit verschil tussen een mening hebben en een ander in de zeik zetten. Hier laat ik het bij en was wat mij betreft ook gelijk de laatste conversatie met jou.