Mijn gebruikersnaam is naadloos, sinds een jaar of 8 besmet met het horlogevirus.
In de loop van de tijd het volgende opgebouwd:
3x Longines Conquest waarvan 2 stuks in staal en 1x in geelgoud
2x Eterna. 1x geelgouden dresswatch en 1x chronograaf (model Cambridge)
(Uiteraard) diverse Omega’s. Je kunt bijna niet om dit merk heen:
Speedmaster Professional, 2x Constellation, 2x Seamaster en 1x Geneve
Verder nog het nodige van diverse andere merken.
Ik kijk van tijd tot tijd op het Forum en heb gemerkt dat veel kennis beschikbaar is. Ik wil hier graag gebruik van maken en zal trachten een steentje bij te dragen.
dank seamaster. zo gezegd zo gedaan. eerst maar eens met 2 foto’s proberen. als dat lukt op korte termijn de rest.
De Reverso is uitgevoerd in geelgoud. Midsize. Quartzkaliber. Gekocht omdat het een een echte klassieker is maar in de praktijk blijft de Reverso steeds in de kluis. Dit is het lot van veel gouden dresswatches denk ik.
De Eterna Cambridge is een van mijn toppers. Door Eterna uitgebracht ter gelegenheid van de jaarlijkse roeiwedstrijd tussen de universiteiten Cambridge en Oxford.
Kaliber ETA 2894 (als ik het goed heb: kaliber 2892 + opbouw chronograaf.
Comfortabele diameter van circa 38 mm. Heel fraai ontspiegeld saffierglas.
Ondanks de op het eerste gezicht wat drukke wijzerplaat is dit horloge onder alle onstandigheden uitstekend afleesbaar. Beperkt gefabriceerd en inmiddels uit huidige collectie.
Tevens nog een Heuer Monaco. Met zwarte wijzerplaat. In mijn optiek ook een klassieker. Eigenlijk wilde ik een Monaco met een blauwe wijzerplaat maar toch maar gekozen voor een zwarte plaat omdat deze niet zo modegevoelig is. Deze klok gaat in de regel om als ik naar TT Assen ga of naar een Formule 1 wedstrijd. Is een van mijn andere hobbies.
Rolex Oysterquartz, model 17013 dus goud/staal.
Zenith-Movado in geelgoud. Vintage handopwinder. Gekocht vanwege de bijzondere wijzerplaat. Als je de wijzerplaat vertikaal in tweeen deelt is de linkerhelft, vanuit het middel gezien naar links geborsteld en de rechterzijde vanuit het midden gezien naar rechts geborsteld. Onwaarschijnlijk mooi gemaakt!
Jammer dat er een probleempje met het kaliber is: bij het opwinden lijkt het of de tandwieltjes niet goed in elkaar overlopen/passen. Mijn horlogemaker noemt dit kraken. Zou een kleinigheid zijn (radertje wisselen) maar het klojje ligt inmiddels al bijna 3 maanden ter reparatie… Over kleinigheid gesproken.
Dat zijn alvast mooie modellen in je verzameling.
Ik vind die Cambridge ook mooi. Ik ben wat minder gecharmeerd van een modulaire chronograaf. Er was dacht ik ook een non-chrono Cambridge? Ik kan me herinneren dat ik die ook bijzonder mooi vond.
De door een aantal forumleden gewaardeerde Cambridge. Dank daarvoor!
Geelgouden dresswatch. Linnen dial. Uitzonderlijke vlakke automaat. Het bijzondere
aan dit horloge is dat het kaliber de voorloper is van het bekende ETA 2892 kaliber. Met
andere woorden: uit het Eterna kaliber is later het ETA kaliber ontwikkeld.
Diversen
Rolex Oysterquartz, model 17013. Goud/staal
Girard Perregaux pour Ferrari
Verder nog (maar niet op foto te zien)
Heuer Monaco met zwarte wijzerplaat.
Geelgouden Jaeger LeCoultre Reverso. Midsize. Quartz.
2x Omega Constellation (liggen beide bij de horlogemaker)
Ik heb er overigens ruim 8 jaar over gedaan om dit bij elkaar te krijgen. Het merendeel is in bijzonder goede staat. Een enkel stuk moet nog worden opgeknapt maar alles op zijn tijd.
Nog een vraag aan de forumleden:
Mijn Speedmaster is van 2006, heeft dus een nieuw type band. Ik zou echter een oud type Speedmaster band willen hebben omdat deze gewoonweg veel comfortabeler draagt.
Waar zou ik zo’n band op de kop kunnen tikken?
Jazeker. Cambridge bestaat ook in een non-chrono uitvoering. Is overigens lastig te vinden.
Jouw mening m.b.t. kaliber met chronograaf-opbouw deel ik. Geef mij maar een echte chronograaf zoals bijvoorbeel Valjoux 7750. Is veel makkelijker te onderhouden en geeft in de praktijk minder problemen.