Even voorstellen

Hallo Jesse.

Welkom op het Forum en mooi dat je overgestapt bent van alleen lezen naar actief deelnemen.

De Seamaster heeft in het verleden iets teveel water gezien > de wijzerplaat is behoorlijk aangetast en dat voorspelt voor het uurwerk ook niet veel goeds.

Zal ontstaan zijn door weinig of geen onderhoud in het verleden en de pakkingen verliezen dan hun functie.

Of er nog een wijzerplaat besteld kan worden is pas duidelijk bij het verkrijgen van een referentie nummer van de kast. Misschien kun je nog de oude offerte vinden en hierop zal dit nummer wel vermeld staan.

De kast is een zogenaamde monokast, dat houdt in dat er geen bodem inzit die eraf kan.

Groet, André

2 likes

Kan het ook zo zijn, dat Omega wijzerplaten weer kan opmaken in originele stijl? Waarschijnlijk kost dat veel geld, economische onverantwoord, maar met een erfstuk kan ik me voorstellen, dat dat wel te overwegen is.

Ik heb op het forum ook wel andere aanbieders gezien die platen opmaken.

1 like

Welkom!

1 like

Hartelijk dank voor het warme welkom. Zo te lezen zit in hier wel goed!

Welkom op het forum, Jesse

Er zijn bijna geen bedrijven die een wijzerplaat als fabrieksnieuw opmaken. Vaak is het resultaat een tegenvaller.

2 likes

Welkom op ons mooie forum.

Welkom!

Bij Causemann kunnen ze wel wat. Heb ik van horen zeggen. :slight_smile:

http://causemann-zifferblaetter.de/

1 like

Causemann is volgens mij momenteel een van de beste. Bethge, ook in Duitsland, was vroeger goed maar tegenwoordig valt dit mij tegen.

Welkom hier bij HF !

Welkom! En een mooi horloge, met een verhaal, is de beste basis voor een collectie, ook als je hem niet draagt.

1 like

Gave profielfoto Thijs!

1 like

Welkom hier!

Welkom! Mooi zo’n oude Omega van opa!

Super gaaf om te zien dat je daardoor ook het horloge virus hebt gekregen. Hopelijk heb je er nog erg veel plezier van.

Hi André,

Hartelijk dank voor je analyse. Ik heb hem bij de lokale Omega dealer afgegeven waar ik te horen kreeg dat het waarschijnlijk een restauratie van meer dan € 1.000,- gaat kosten. De juwelier werkt ook samen met een horlogemaker die aan originele onderdelen kan komen, maar die is momenteel met vakantie. Ik heb gevraagd of hij hem eerst eens wilt open maken om te kijken in wat voor staat het uurwerk is en om het referentienummer te verkrijgen. Ik hoor waarschijnlijk over een week of zes meer.

1 like

Omega rekent voor een mechanisch uurwerk € 550,- inclusief de standaard slijtage delen in het uurwerk. Omega laat ook wijzerplaten restaureren en daarvoor verlangen ze € 930,- Dit zullen ze zelf vermoedelijk ook niet doen…
Maar als je geluk hebt dan is er nog een plaat leverbaar en dan komt de € 1000,- wel in zicht.

Wacht af welk referentienummer het is.

Leuke feiten! Interessant om te weten waar de kosten ongeveer vandaan komen. Ik zal een update sturen zodra er meer bekend is. Dank voor je hulp!

Het duurde even, maar ik heb via de AD een antwoord gekregen.

Het gaat om een Omega Seamaster Ref. 14750. En het uurwerk dat erin zit betreft caliber 600. Volgens de horlogemaker komt het horloge uit 1965-1970 wat om en nabij m’n vaders geboortejaar is. Nu ben ik sterk aan het overwegen om hem te laten restaureren en hem voor zijn 60e verjaardag cadeau te doen.

De volgende werkzaamheden zullen worden uitgevoerd:

• Complete service incl. glas en kroon € 501,00
  • Opmaken wijzerplaat € 470,00
  • Verzend- en verzekeringskosten € 25,00
    Totale noodzakelijke kosten: € 996,00

Als optie wordt aangeboden:

• Wijzerplaat vervangen € 255,00

Helaas gaat het dan wel om een wijzerplaat van een Omega Genève. Niet origineel dus. :frowning:

Het plan is om zelf op zoek te gaan naar een dergelijke wijzerplaat of misschien toch een restauratie overwegen alhoewel ik heb vernomen dat het eindresultaat niet altijd even best is.

Mochten jullie nog plekken weten waar men goed wijzerplaten kan restaureren of waar ik wellicht een nieuwe/gebruikte in betere staat zijnde wijzerplaat kan vinden, dan hoor ik het graag! :smiley:

1 like