Hallo allemaal,
Ik kijk al een maandje stiekem met veel plezier op het forum en vond het tijd om mezelf voor te stellen. Mijn naam is Jesse en ben 30 jaar oud en woon in Breda.
De interesse voor horloges is sinds kort (weer) ontvlamt door een Omega Seamaster die ik al enige tijd in bezit heb, maar sinds kort pas weer heb herontdekt thuis in de kast waar hij netjes lag opgeborgen. Het is een klokje met een verhaal. Mijn vader heeft hem geërfd toen hij nog zelf nog een tiener was. Ruim 10 jaar geleden heeft hij hem naar Omega laten sturen, omdat hij het horloge in zijn eer wilde laten herstellen. Echter was de rekening zo hoog dat m’n vader er toen het geld niet voor had. Uiteindelijk is het ophalen van het horloge nooit meer gebeurd tot ik er ineens aan dacht en ik hem van m’n vader mocht houden.
Ik wil hem binnenkort opnieuw naar een officiële Omega dealer brengen in de hoop wat meer te weten te komen over het jaartal, type en vooral ook in hoeverre het horloge gerestaureerd kan worden. Ik hoop hier namelijk mijn eerste aanwinst van een mooie verzameling van te maken!.
Nu ben ik zelf al op onderzoek uitgegaan en daardoor is mijn interesse voor de horlogerie enorm aangewakkerd. Ik leer veel op het forum en het internet, maar mocht iemand nog leuke bronnen weten (YT kanalen, boeken, websites) dan hoor ik het graag!
Hier wat foto’s van de Omega Seamaster: