Inmiddels al even semi-actief op het forum, dus tijd om mij voor te stellen. Inmiddels 30 jaar en werkzaam als consultant in de zorg en ICT kant en woonachtig in Drenthe.
Al geruimere tijd interesse in horloges en inmiddels ook een beetje verzameld. De twee horloges welke ik het meeste draag is een Tissot Heritage Navigator en een Seagull 1963.
Verder in het bezit van een citizen ecodrive, een Breil dresswatch, de onvermijdelijke TW steel (gelukkig gekocht voordat ze duur werden) en een standaard Triwa horloge met NATO band.
Ik begin steeds meer interesse te hebben in de verschillende mechanische uurwerken en het uitbereiden van mijn collectie. Een dream watch voor mij (enigszins realisisch) is een Submariner 5512 en pilotenhorloges in het algemeen.
In NL is dit horloge sinds een paar maanden te krijgen, dus zoveel kans is er ook nog niet geweest. Het origineel van Tissot komt uit 1953 en dit heritage model is daar gebaseerd op. Het grootste verschil is de grootte. Met 43 mm is het een vrij grote klok maar omdat deze maar 9,62 mm dik is lijkt en voelt het niet als wandklok.
Haha idd… toen ik het poste zag ik dat ie niet klopte… ff verwisseld De 19 is volgens mij het origineel, heb je enig idee of die nog te vinden is? Ik kom die in ieder geval niet tegen.
ff een design stelling
zou het visueel niet fraaier zijn om bij de Tissot
de tekst van die wereldsteden de ene helft L/R
180º te draaien zodat je deze gemakkelijker
kunt aflezen ?
Haha qua praktisch gebruik heb je denk ik wel een punt. Echter, de enige praktijk ervaring welke dat gedeelte van het horloge krijgt is tijdens een rustig moment op mijn werk en ik nieuwsgierig ben hoe laat het in een andere stad is. Ik heb dit horloge grotendeels niet voor de praktische invulling gekocht. Ik vind World Timers erg interessant en naar mijn mening is dit qua enigszins betaalbare horloge veruit de mooiste die te krijgen is, met een interessant uurwerk. Dit is ook mijn reden van aanschaf.
Het is altijd smaak, maar weet je world timers die mooier zijn dan deze?
Inmiddels al even semi-actief op het forum, dus
tijd om mij voor te stellen. Inmiddels 30 jaar en
werkzaam als consultant in de zorg en ICT kant en
woonachtig in Drenthe.
Al geruimere tijd interesse in horloges en
inmiddels ook een beetje verzameld. De twee
horloges welke ik het meeste draag is een Tissot
Heritage Navigator en een Seagull 1963.
Verder in het bezit van een citizen ecodrive, een
Breil dresswatch, de onvermijdelijke TW steel
(gelukkig gekocht voordat ze duur werden) en een
standaard Triwa horloge met NATO band.
Ik begin steeds meer interesse te hebben in de
verschillende mechanische uurwerken en het
uitbereiden van mijn collectie. Een dream watch
voor mij (enigszins realisisch) is een Submariner
5512 en pilotenhorloges in het algemeen.
Betreft pilotenhorloges, je hebt ze met wat meer geschiedenis (bijv. Stowa, Laco) en wat minder (bijv. Steinhart) die ‘enkel’ een gelijksoortige stijl uitbrengen.