Even voorstellen.

Hallo allemaal,

Ik ben een 19 jarige rechtenstudent uit Tilburg met een grote interesse in horloges en uurwerken. Ik heb vorig jaar mijn eerste echte horloge (een Seiko Kinetic) als examencadeau gekregen en kan sindsdien mijn ogen uitkijken aan het ‘echte’ werk; mechanische horloges. Na een tijdje mee te lezen op dit forum heb ik toch maar een account aangemaakt.

Ik zou graag willen aftrappen met een vraag:
Ik wil graag een nieuw horloge gaan kopen dat beschikt over een mechanisch uurwerk. Mechanische horloges van Orient (Mako e.d.) heb ik reeds bekeken. Het model ligt mij en ook de prijs van dit horloge past binnen mijn budget. Ik mis eigenlijk de transparante onderkant bij dit merk, ik wil namelijk kunnen genieten van de mechaniek zonder mijn nieuwe aanwinst open te hoeven schroeven.
Welk model kunnen jullie mij aanraden (mechanisch, budget, transparante onderkant)?

Ik zie jullie reacties verheugd tegemoet!

Jeroen

Denk dan misschien ook eens aan een skeleton
of handwinder
bij de meeste automaten zit de rotor toch het uitzicht op het mechaniek te verhinderen.

b.t.w,

Welkom op het HF :~

Budget Handwinder skeleton
van de Conrad website … iets van € 69,-
als ik me goed herinner.

http://www.freebits.nl/view.php?filename=74920140212_142603.jpg

Hallo en welkom

Heeft swatch niet enkele skeleton horloges gemaakt?

Welkom :)-D
Probleem met dit forum is, als je denkt dat je een keuze gemaakt heb… Dan komen er ineens zomaar weer een aantal ideeën bij…:wink:

Ik heb zelf ook een Oriënt , en ja leuke klok alleen inderdaad jammer dat het geen zichtglas heeft.
Deze is eigenlijk speciaal voor Koningsdag straks…

Veel plezier en succes (tu)
Pieter.

Hallo Jeroen,

Welkom!

Google eens op Seiko 5
Mooie mechanische horloges vaak met glas aan de achterkant zo dat
je het uurwerk en de rotor kunt zien
Heel betrouwbare uurwerken uit de S7 serie, en ook betaalbaar.

Mijn eerste auto-mechanic, was ook een 5 en ik denk van velen
op dit forum;)

Mijn Seiko 5 Big military(tu)

http://www.freebits.nl/view.php?filename=9086_SEIKO_BIG_MILITARY.jpg

http://www.freebits.nl/view.php?filename=707SEIKO_Big_mil_saff_7s3.jpg

Groet en veel horloge plezier.

Drex

1 like

welkom!

ik zou aanraden om es naar t ehbo lijstje te kijken. er zijn namelijk zo veel horloges die aan je vraag voldoen. gebruik even de zoekfunctie en ehbo.

carpe tempus maakt overigens n goed punt met automaatjes. die bedekken meestal t merendeel. daarentegen zijn er ook geskeletteerde automaatjes. ook in t goedkopere segment.

bedenk ool wat voor ‘functie’ het horloge krijgt. wil je meer dat t je dagelijkse horloge wordt, n nette die je bij chique gelegenheden draagt, of juist bij t uitgaan, etc. allemaal factoren die kunnen meespelen in je keuze, naast de punten die in t ehbo lijstje staan. zo kan t zijn dat n daily beater voor je minster 100m wr moet zijn om mee te kunnen zwemmen, maar n dress watch misschien weer niet. en zo zijn er nog boel punten die je selectie wat meer kan verfijnen en we je betere suggesties kunnen doen.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. In het vervolg zal ik specifieker zijn. Ik heb aan de hand van jullie reacties wat research gedaan en heb mijn oog laten vallen op een militair horloge van seiko, de; SNK803K2 (beige). Het probleem is echter dat ik hem nog nergens in Nederlandse (web)winkels ben tegengekomen. Enkel in Amerika waar 40 euro verzendkosten geen uitzondering is. Kan iemand mij aan een Nederlands adres helpen?

Alvast bedant!

Kijk eens even op Ebay.nl bij de Europese aanbieders (Spanje, Italie, UK): http://www.ebay.nl/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=SNK803K2&LH_PrefLoc=3&_sop=15

Hoi Mark, welkom op het forum!
Voor een studentenbudget zijn ook zeker mooie klokjes te krijgen.
Aanraders zijn naar mijn mening Seiko (neem eens een kijkje bij monsterwatches.nl bv.), Orient (seriouswatches.eu bv) en ook merken als Zeppelin en Steinhart.
Alhoewel Steinhart en Orient niet altijd gebruik maken van een zichtbaar uurwerk vind ik het toch zeker de moeite waard om te overwegen :slight_smile:
Succes met zoeken!

En uiteraard is er ook nog het verkoopforum hier op horlogeforum waar af en toe mooie knallers voorbij komen !

Ik ben van plan rond de zomervakantie een Orient Mako te kopen, omdat ik dat een mooie duiker vind voor een nog mooiere prijs. Nu ben ik toch echt op zoek naar een model met glazen bodem, Seiko heeft inderdaad mooie modellen in deze klasse en die ben ik nu aan het vergelijken!

Bedankt voor de snelle en leerzame reacties!

(tu)

Let er wel op dat je er een koopt met 10BAR (100 meter) waterresistant.
Daar kan je gerust mee zwemmen.

Bijvoorbeeld een Seiko mini monster is een hele fijne.

http://www.freebits.nl/view.php?filename=204Seiko_mil_mod2.jpg

Grtz.

Welkom Jeroen,

De kalibers van vooral handopwinders zijn het bekijken ook meer dan waard.

Mijn beste,

Jeroen, van harte welkom op dit formidabele HorlogeForum.
Duidelijk een forum ván liefhebbers, vóór liefhebbers.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Jeroen-Mulders Schreef:

heb mijn oog laten vallen op een militair horloge
van seiko, de; SNK803K2 (beige). Het probleem is
echter dat ik hem nog nergens in Nederlandse
(web)winkels ben tegengekomen.

Zou Rob van Monsterwatches.nl er misschien voor je aan kunnen komen?

DFR Schreef:

Kijk eens even op Ebay.nl bij de Europese
aanbieders (Spanje, Italie, UK):
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_sacat=0&from=R40&
nkw=SNK803K2&LH_PrefLoc=3&_sop=15

Via de tip van DFR heb ik het horloge op ebay kunnen bestellen. Ik zal mijn ervaringen met betrekking tot de levering en dergelijke hier posten. Ik hou jullie op de hoogte. In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en de tips, hulde!

Jeroen-Mulders Schreef:

Via de tip van DFR heb ik het horloge op ebay
kunnen bestellen.

veel voorpret!

Volgens de track and trace code is het horloge nu in Nederland gearriveerd met de boot. Iemand een idee wanneer ik hem thuis kan verwachten?

Jeroen-Mulders Schreef:

Volgens de track and trace code is het horloge nu
in Nederland gearriveerd met de boot. Iemand een
idee wanneer ik hem thuis kan verwachten?

Kan n paar dagen of paar weken zijn, afh of de douane nog moeilijk doet.