Even voorstellen.

Hallo allemaal,

Ik ben een 19 jarige rechtenstudent uit Tilburg met een grote interesse in horloges en uurwerken. Ik heb vorig jaar mijn eerste echte horloge (een Seiko Kinetic) als examencadeau gekregen en kan sindsdien mijn ogen uitkijken aan het ‘echte’ werk; mechanische horloges. Na een tijdje mee te lezen op dit forum heb ik toch maar een account aangemaakt.

Ik zou graag willen aftrappen met een vraag:
Ik wil graag een nieuw horloge gaan kopen dat beschikt over een mechanisch uurwerk. Mechanische horloges van Orient (Mako e.d.) heb ik reeds bekeken. Het model ligt mij en ook de prijs van dit horloge past binnen mijn budget. Ik mis eigenlijk de transparante onderkant bij dit merk, ik wil namelijk kunnen genieten van de mechaniek zonder mijn nieuwe aanwinst open te hoeven schroeven.
Welk model kunnen jullie mij aanraden (mechanisch, budget, transparante onderkant)?

Ik zie jullie reacties verheugd tegemoet!

Jeroen

Denk dan misschien ook eens aan een skeleton
of handwinder
bij de meeste automaten zit de rotor toch het uitzicht op het mechaniek te verhinderen.

b.t.w,

Welkom op het HF :~

Budget Handwinder skeleton
van de Conrad website … iets van € 69,-
als ik me goed herinner.

http://www.freebits.nl/view.php?filename=74920140212_142603.jpg

Hallo en welkom

Heeft swatch niet enkele skeleton horloges gemaakt?

Welkom :)-D
Probleem met dit forum is, als je denkt dat je een keuze gemaakt heb… Dan komen er ineens zomaar weer een aantal ideeën bij…:wink:

Ik heb zelf ook een Oriënt , en ja leuke klok alleen inderdaad jammer dat het geen zichtglas heeft.
Deze is eigenlijk speciaal voor Koningsdag straks…

Veel plezier en succes (tu)
Pieter.

Hallo Jeroen,

Welkom!

Google eens op Seiko 5
Mooie mechanische horloges vaak met glas aan de achterkant zo dat
je het uurwerk en de rotor kunt zien
Heel betrouwbare uurwerken uit de S7 serie, en ook betaalbaar.

Mijn eerste auto-mechanic, was ook een 5 en ik denk van velen
op dit forum;)