Sinds een tijdje ben ik actief op jullie forum en beleef veel plezier aan alle topics, leer veel van jullie onmetelijke horloge-kennis en word steeds enthousiaster. Wel zo netjes om mij even voor te stellen dus.
Mark, 44 jaar jong, getrouwd met een fantastische vrouw (die ook erg van mooie horloges houdt en werkzaam als Underwriter Healthcare & Life Science voor een Amerikaanse verzekeraar. Dat maakt dat ik, in normale tijden, continu in pak of combinatie loop en dat zie je, denk ik, dan ook wel weer terug aan mijn collectie horloges.
Mijn allereerste horloge was een klokje met een cowboy wiens armen (met getrokken pistolen uiteraard) de wijzers vormden, had ik het maar bewaard….
Het lidmaatschap van het forum is tot dusverre een dure hobby gebleken, mijn collectie breidt zich snel uit, hierna volgen wat foto’s, ben benieuwd naar de meningen, ontbreekt er volgens jullie nog iets?
Wat mij is opgevallen is dat ik kennelijk over erg brede polsen beschik, de meeste stalen horlogebanden krijg ik amper om mijn hand, laat staan om mijn pols gefrommeld.
Hierna wat foto’s van mijn collectie, ik hoop nog lang van het forum te kunnen genieten en leren!
Vriendelijke groet
Mark
Als dit mijn doos was zou ik nog op zoek gaan naar een clean horloge, zoals een Nomos of Junghans. Ik ben de laatste tijd veel aan het kijken naar de Archimede 1950-1:
Nou…ik zie 8 drukke chrono`s Vervang ze voor 1 echt knappe zou ik zeggen (die lichtgrijzeTissot -2e van rechts onder- is wel mooi btw, en smaken verschillen uiteraard).
Drie duikers die naar mijn mening maar mwah mwah zijn, dus ook die eruit voor 1 mooi exemplaar.
En dan nog iets knaps voor ‘in het net’ .
Ach, weet je wat het is? iedereen gaat zo weer van alles roepen en aanraden, maar als jij hier tevreden mee bent : lekker alles zo houden
Ik ben ook maar een boer met 3 duikers op staal, meer wil ik niet.
Lekker rondneuzen hier, verkoop wat, ruil wat, en langzaam zie je wat leuks of kom je wat tegen wat echt bij je past.
Precies de richting die ik bedoelde. Deze komt mij te dichtbij de Nomos Tangente, daar zou ik me niet senang bij voelen.
Goed opletten bij aanschaf overigens, er gingen een tijdje geleden ook kopieën van deze Rodina rond. Dan zit je met een kopie van een hommage, en of je daar nou gelukkig van wordt?