Ik ben al een tijdje op dit forum aan het meekijken, maar ik vond het tijd om me even voor te stellen op dit forum.
Mijn naam is Roy, ik ben 33 jaar jong en woonachtig in het heuvelachtige Limburg. Mijn passie voor horloges begon doordat ik vaker in Zwitserland kwam. Daar zag ik altijd de mooiste horloges in de etalage en om de polsen van de welvarende Zwitsers. Ik dacht, dat moet ik ook. Alleen ontbreekt bij mij een belangrijke factor, welvarendheid Het werd dus een Swiss Hanowa horloge. Tot op de dag van vandaag ben ik nog van mening dat dat mijn mooiste horloge is, puur omdat het mijn eerste is natuurlijk maar het heeft ook een beetje van alles; stijl, sportief en waar ik het gekst op ben militaire uitstraling.
dit horloge heeft een gouden rand, mijne een zilveren ( kon mijn model niet meer vinden)
Toen ben ik op zoek gegaan naar mijn eerste automaat, dit werd een SNK809 zoals bij velen van ons denk ik. Echt veel waar voor je geld in mijn ogen qua formaat en uitstraling. Al snel voegde ik een beater aan de collectie toe en dat werd een casio 5610:
Daarna ben ik gaan kijken voor een horlogenbox waar ik mijn schatjes in kon opbergen . Dat is natuurlijk vragen voor problemen want die wil je ook gevuld hebben. Dat is denk ik mijn eerste ’ fout’ geweest. Je moet niet zo snel mogelijk je horlogebox willen vullen en een collectie bij elkaar sprokkelen. Koop horloges waar je gek op bent en daadwerkelijk gaat gebruiken.
Nu ben ik op een punt dat ik klaar ben met de aanschaf van 50/100 euro horloges en meer geniet van merken als Hamilton,Longines en Tissot. Onlang heb ik deze aangeschaft:
Echt voor het eerst dat je zon doos openmaakt en kwaliteit ervaart in mijn ogen dan. Ik kijk er ook echt naar en ben er trots op. Dat heb ik nog niet veel gehad, ook niet bij aankopen van San Martin alhoewel dit zeer mooi uitgevoerde horloges zijn. In je achterhoofd weet je toch dat het chinese namaak is. Ik ben trouwens wel heel blij met mijn San Martin sub, maar het is toch een ander gevoel:
Voor nu is het ook mooi zo, ik geniet van de hamilton en zal een mooie lederen strap ervoor gaan kopen ( wil de rvs bracelet in goede conditie houden voor doorverkoop ik doe nogal fysiek werk). Mijn vriendin word onderhand gek van mijn hobby haha. Ik heb dus ook besloten een groot gedeelte van mijn collectie nu te verkopen en het te houden bij een stuk of 5 mooie horloges die daadwerkelijk gebruikt worden. Ik ben van mening dat teveel keuze zowieso niet goed is voor een mens.
okee nog ene dan ik ga waarschijnlijk deze aanschaffen binnenkort, laat gerust jullie mening horen
Ik hoop jullie allemaal tegen te komen in de toekomst op dit forum!
Groet
Roy