Hallo mede HF-ers,
Ik maak al enige tijd gebruik van HF - heerlijk om te ontdekken dat er nog mensen die mijn passie delen voor horlogerie
Ik dacht dat het wel eens tijd werd dat ik mezelf voorstel. Ik ben 43, woon in België en mijn naam ajuintje9300 is zowel de postcode als de spotnaam van mijn thuisstad.
Mijn passie voor horloges begon iets meer dan 2 jaar geleden, ik ging namelijk voor de enige keer in mijn leven trouwen en ik vond dat het gepaste moment om een mooi horloge te kopen. Ik keek als een echte leek op Amazon en Bol en ik vond een Fossil horloge die ik nog wel mooi vond.
Maar de twijfel sloeg toe dus ik begon op Google en Youtube te zoeken en vond op HF een hele uitleg over automatisch vs quartz / kunstof-mineraal- saffierglas / microbrands… en ik vond daardoor dat die Fossil veel geld was voor dat wat je krijgt.
Ik begon dan te zoek naar iets anders, iets wat niet iedereen heeft. Dus kocht ik al heel snel mijn eerste horloge: Richard LeGrand Atlanticus want automatisch, saffier en microbrand. (en heb ik ook gedragen op mijn trouwdag!)
Het bandje vond ik maar saai en te klein dus ontdekte ik de wereld van horlogebandjes en kocht ik ook mijn eerste homemade horlogespullen om die bandjes zelf te vervangen en was de verslaving rond bandjes begonnen. (heb er nu een 60-tal)
Toen dacht ik: ik vind die Richard LeGrand wel mooi maar ik kan er toch nog wel eentje bijnemen om wat af te wisselen en voor ik het besefte werd dit mijn collectie:
Ik had Vostok, Invicta leren kennen en het eerste Chinese horloge deed dan ook maar zijn intrede.
Na een paar maand werd de collectie omwille van Vostok uitgebreid omdat die horloges een mooie historie hebben, niet duur zijn maar vooral makkelijk te modden. met dit als resultaat
Mooi toch ?
De collectie werd nu wel erg uitgebreid maar het zorgde er niet voor dat mijn honger over was. Toen merkte ik op dat op het HF er best wel prachtige horloges aangeboden werden en werd mijn collectie uitgebreid met:
-
Heimdallr Tuna Sea Shepherd (bedankt @John !)
-
PD-1645 (DJ hommage) (bedankt @VriesKou !)
-
Seig Flamma (bedankt @EricPP !)
En dan tenslotte mijn graal horloge - al 2 jaar tracht ik een Helm Vanuatu te bemachtigen, telkens mislukt tot recent er eentje op het HF verscheen, enorm bedankt @Royce !
Ik zou willen zeggen dat het hierbij stopt … Ik denk dat we allemaal het vervolg wel kennen
Mvg
Ajuintje9300