maxtr Schreef:
Nieuwe gebruiker, druk aan het inlezen in alles
wat met horloges te maken heeft.
welkom!
Nu nog geen horloges die de moeite waard zijn om
hier te vermelden.
wat ik leuk vind v dit forum, is dat er n brede interesse is in horloges en dat men elkaar in waarde laat. of je nu n seiko hebt of n rolex, het is allemaal welkom. en we zijn allemaal begonnen met n casio, swatch, etc. en heus niet met n patek phillipe lepeltje grootgebracht, bij wijze van…
dus heb je n leuke pulsar, armani, fossil, of wat dan ook, lun je gewoon met ons delen.
even voor de volledigheid: regelrechte namaak met zelfs merk en logo’s worden niet geaccepteerd hier. maar voor de rest is alles welkom.
Mijn eerste interesse gaat uit naar een omega
seamaster 300 met blauwe wijzerplaat, metalen
band, goede staat in maat 39/40/41, automaat of
quartz maakt niet uit.
Ben al een aantal dagen bezig om te kijken welke
type’s er zijn en wat de verschillen tussen deze
versies zijn. Wel jammer dat hier niet een site
voor is.
ik denk dat dit komt door de grote verscheidenheid aan modellen vd smp300. die is/was er in 3 maten. n hele kleine voor de dames, n midsize voor dames en heren, en de fullsize voor de heren. en tja, aangezien de dames tegenwoordig ook niet vies zijn van n 50mm kast, zijn dr vast ook die n 41mm smp300 dragen.
aangezien je zo te zien de fullsize wilt en blauw, zijn volgens mij je keuze beperkt tot:
-electric blue. n smp300 met n sterk glimmende wijzerplaat uitgevoerd in automaat, quartz en titanium. allen hebben echter wel de sword hands ipv de skeleton hands. de meeste hebben de speedy-achtige band, maar ben ze ook wel es tegengekomen met de smp band.
-smp-p, refererend aan de versie met golfjes die pierce brosnan als 007 droeg. die is er in automaat en quartz.
-smp-d, de chiquere versie die daniel craig als 007 droeg met grotere wijzers, opgelegde indexen, co-axial uurwerk en nieuwe gravure vh zeepaardje. ook nu weer in automaat en quartz.

-smp-c, nee… niet de volgende 007, maar de versie met ceramische bezel. hij heeft echter niet meer de kenmerkende golfjes op de wijzerplaat. deze heeft 2 kleurige lume, geschroefde schakels, kleinere sluiting en ook nu weer nieuwe gravure vh zeepaardje op t achterdeksel. voor zo ver ik weet is deze er alleen in automaat.

-daarnaast heb je nog 2 blauwe automatische 007 limiteds. eentje komt overeen met de smp-p versie, maar met n wijzerplaat waar allemaal 007 op staat ipc golfjes, opgelegde indexen, opgelegd 007 logo en n achterdeksel en sluiting met aangepast 007 gravure.

de andere 007 limited is als de smp-d, maar met gravure vd binnenzijde vn pistoolloop, 007 contragewicht, en ook hier weer 007 gravure op achterzijde en sluiting.

de chrono’s laat ik buiten beschouwing, omdat dit volgens mij niet hetgene is wat je zoekt. anders geef je maar n gil