even voorstellen

Nieuwe gebruiker, druk aan het inlezen in alles wat met horloges te maken heeft.

Nu nog geen horloges die de moeite waard zijn om hier te vermelden.

Mijn eerste interesse gaat uit naar een omega seamaster 300 met blauwe wijzerplaat, metalen band, goede staat in maat 39/40/41, automaat of quartz maakt niet uit.

Ben al een aantal dagen bezig om te kijken welke type’s er zijn en wat de verschillen tussen deze versies zijn. Wel jammer dat hier niet een site voor is.

Welkom op dit forum!
“niet de moeite waard om hier te vermelden”?
Je hebt dus wel wat horloges? Waarom de moeite niet waard? Ik heb zelf ook een collectie horloges waar niet direct over gesproken wordt op dot forum, maar ben er alsnog blij mee. Ik ben wel van plan mijn collectie verder uit te breiden c q aan te passen naar de modelletjes die hier wel vaker besproken worden. Zelf noem ik het “het volwassen worden van mijn hobby”

Welkom :)-D

Mooi vooruitzicht hoor, een Omega (tu)
Mooie keuze…

En foto’s zijn altijd goed :wink: , zijn we dol op!

Veel plezier hier.
Pieter.

maxtr Schreef:

Nieuwe gebruiker, druk aan het inlezen in alles
wat met horloges te maken heeft.

welkom!

Nu nog geen horloges die de moeite waard zijn om
hier te vermelden.

wat ik leuk vind v dit forum, is dat er n brede interesse is in horloges en dat men elkaar in waarde laat. of je nu n seiko hebt of n rolex, het is allemaal welkom. en we zijn allemaal begonnen met n casio, swatch, etc. en heus niet met n patek phillipe lepeltje grootgebracht, bij wijze van…

dus heb je n leuke pulsar, armani, fossil, of wat dan ook, lun je gewoon met ons delen.

even voor de volledigheid: regelrechte namaak met zelfs merk en logo’s worden niet geaccepteerd hier. maar voor de rest is alles welkom.

Mijn eerste interesse gaat uit naar een omega
seamaster 300 met blauwe wijzerplaat, metalen
band, goede staat in maat 39/40/41, automaat of
quartz maakt niet uit.

Ben al een aantal dagen bezig om te kijken welke
type’s er zijn en wat de verschillen tussen deze
versies zijn. Wel jammer dat hier niet een site
voor is.

ik denk dat dit komt door de grote verscheidenheid aan modellen vd smp300. die is/was er in 3 maten. n hele kleine voor de dames, n midsize voor dames en heren, en de fullsize voor de heren. en tja, aangezien de dames tegenwoordig ook niet vies zijn van n 50mm kast, zijn dr vast ook die n 41mm smp300 dragen.

aangezien je zo te zien de fullsize wilt en blauw, zijn volgens mij je keuze beperkt tot:
-electric blue. n smp300 met n sterk glimmende wijzerplaat uitgevoerd in automaat, quartz en titanium. allen hebben echter wel de sword hands ipv de skeleton hands. de meeste hebben de speedy-achtige band, maar ben ze ook wel es tegengekomen met de smp band.

-smp-p, refererend aan de versie met golfjes die pierce brosnan als 007 droeg. die is er in automaat en quartz.

-smp-d, de chiquere versie die daniel craig als 007 droeg met grotere wijzers, opgelegde indexen, co-axial uurwerk en nieuwe gravure vh zeepaardje. ook nu weer in automaat en quartz.

-smp-c, nee… niet de volgende 007, maar de versie met ceramische bezel. hij heeft echter niet meer de kenmerkende golfjes op de wijzerplaat. deze heeft 2 kleurige lume, geschroefde schakels, kleinere sluiting en ook nu weer nieuwe gravure vh zeepaardje op t achterdeksel. voor zo ver ik weet is deze er alleen in automaat.

-daarnaast heb je nog 2 blauwe automatische 007 limiteds. eentje komt overeen met de smp-p versie, maar met n wijzerplaat waar allemaal 007 op staat ipc golfjes, opgelegde indexen, opgelegd 007 logo en n achterdeksel en sluiting met aangepast 007 gravure.

de andere 007 limited is als de smp-d, maar met gravure vd binnenzijde vn pistoolloop, 007 contragewicht, en ook hier weer 007 gravure op achterzijde en sluiting.

de chrono’s laat ik buiten beschouwing, omdat dit volgens mij niet hetgene is wat je zoekt. anders geef je maar n gil :wink:

@ maxtr Welkom op het forum!(tu)

@ Marnix de Seamaster zonder golfjes vindt ik nog steeds iets als slagroomtaart zonder slagroom…

Ik kan er niet aan wennen ik zou wachten totdat de golfjes terugkomen of een 2e hands SM of PO op de kop tikken denk ik.

Groeten.

Noel.

n visser Schreef:

@ Marnix de Seamaster zonder golfjes vindt ik nog
steeds iets als slagroomtaart zonder slagroom…

you and me both. ik bedoel, alsof ze bij de royal oak de blokjes weghalen, of de nautilus de stepen. dat is imho not done.

aan de andere kant kan ik dr me.wel iets bij voorstellen waarom t gedaan is. de klok straalt.nu nog meer chiques uit met zn glimmende bezel, wijzerplaat, wijzers, indexen, lugs, tussen schakels. de oude noemde ik wel es n elegant sportswatch. nu is t meer n sporty dresswatch. en hoeveel vd klanten dragen n omega of rolex nu echt als n duikhorloge…

de uitstraling past nu meer bij n luxury merk. maar ik mis de golfjes wel en hoop dat ze terugkomen.
dat ze t op de sword hands gebruikten, kon ik wel waarderen. die had imho ook n nettere band

maar bijvoorbeeld de nieuwe grotere chrono’s met matte wijzerplaat. het is niet lelijk… maar het mist gewoon wat voor me.

misschien dat de ‘nieuwe generatie’ die de golfjes niet kent, t niet zo n issieu vind.

Ik kan er niet aan wennen ik zou wachten totdat de
golfjes terugkomen of een 2e hands SM of PO op de
kop tikken denk ik.

of n nos. ben ik n poosje geleden weer 1 tegengekomen in den haag.

de enige keer dat ik vd golfjes ben afgeweken is met de ‘bond back in black’. als n rariteit en de combi v rood, zwart, zwart goud kan ik wel waarderen.

ik geniet er telkens van, hoe de schaduw v t 007 over de gladde wijzerplaat glijdt.

maar dat t nu gangbaar is voor de smp :frowning:

Beste Maxtr,

Welkom op het forum, ik wens je veel horlogeplezier toe. Het horloge dat jij zoekt heb ik momenteel bij de horlogemaker liggen voor een nieuwe batterij. Hij gaat binnenkort in de verkoop. Groeten Bert

Dank voor de opsommingen van de versies. ( de chrono’s worden een volgend project. )

Ik ga gericht zoeken voor de:
-smp-d, de chiquere versie die daniel craig als 007 droeg met grotere wijzers, opgelegde indexen, co-axial uurwerk en nieuwe gravure vh zeepaardje. ook nu weer in automaat en quartz.

-smp-p, refererend aan de versie met golfjes die pierce brosnan als 007 droeg. die is er in automaat en quartz.

De wijzerplaat met 007-tjes en de pistoolloop vallen af.

Mocht er iemand nog een hebben ( naast Bert ) die er voor een nette prijs afscheid van kan nemen graag een berichtje.

Ik zal binnenkort eens wat foto’s nemen wat nu in bezit is.

marnix.moed Schreef:

de enige keer dat ik vd golfjes ben afgeweken is
met de ‘bond back in black’. als n rariteit en de
combi v rood, zwart, zwart goud kan ik wel
waarderen.

oeps, excusses voor de laatste 2 mega grote plaatjes. op mn smartphone worden ze automatisch uigelijnd. maar zal wel niet te zien zijn op n laptopschermpje ofzo.

maxtr Schreef:

Dank voor de opsommingen van de versies. ( de
chrono’s worden een volgend project. )

Ik ga gericht zoeken voor de:
-smp-d, de chiquere versie die daniel craig als
007 droeg met grotere wijzers, opgelegde indexen,
co-axial uurwerk en nieuwe gravure vh zeepaardje.
ook nu weer in automaat en quartz.

-smp-p, refererend aan de versie met golfjes die
pierce brosnan als 007 droeg. die is er in
automaat en quartz.

graag gedaan. heb je beide wel eens irl gezien? hebben toch imho beetje n andere uitstraling. ik heb ze allebei, en je bent welkom in den haag om ze allebei te zien. pb me maar mocht je interesse hebben.

Welkom op het forum.
Ik heb net een nieuwe omega seamaster 300m cermic blue gekocht ;-). Fotos van het horloge zal ik plaatsen in mijn post ;-).

Ik heb ze beide irl gezien maar niet te gelijk.

Dank voor het aanbieden om te komen kijken, misschien kom ik op dit aanbod terug.

Ik kom zelf uit Tiel is dus niet echt om de hoek.

Zijn deze eventueel te koop of alleen voor de bezichtiging?

maxtr Schreef:

Ik heb ze beide irl gezien maar niet te gelijk.

Dank voor het aanbieden om te komen kijken,
misschien kom ik op dit aanbod terug.

zou ik aanraden, omdat de verschillen subtiel zijn, maar de uitstraling imho toch n stuk anders is. tenminste, als je v details houdt. want v n afstandje denken sommigen dat t n submariner is :+

Ik kom zelf uit Tiel is dus niet echt om de hoek.

Zijn deze eventueel te koop of alleen voor de
bezichtiging?

sorry, ze zijn niet te koop. ik verkoop ook mn horloges in principe niet. ben niet zo n flipperaar.
ik moet binnenkort nog wel in zaltbommel wezen. zou dan misschien ergens ff kunnen lunchen of n drankje doen als je dat leuk lijkt.

vraagje, is er ergens een site of lijst waar alle Omega referentie nummers omschreven staan.

Ben al paar dagen aan het zoeken maar kan dit nergens vinden.

Hierbij wat foto’s van mijn huidige collectie. ( nogmaals stelt niet veel voor )

De rest van mijn horloges hebben het niet overleeft en zijn in de prullenbak terecht gekomen. Tot nu toe was ik het niet waard om een kwaliteitshorloge te hebben en hier de benodigde zorg voor te dragen.

Ik ben benieuwd hoe dit er over 1 jaar uitziet en of ik besmet raak met het horloge verzamel virus.

Seiko 7N39-OBAO

Diesel DZ 4046

Guess ( maar eens een keer een nieuw bandje voor zoeken )

Ice Watch SS.FO.U.S.11

Welkom op dit veelzijdige forum. Veel plezier.

maxtr Schreef:

Hierbij wat foto’s van mijn huidige collectie. (
nogmaals stelt niet veel voor )

leuke diverse verzameling. zal denk il wel ff wennen en slikken zijn met zo n mooie omega om de pols. moest ik althans wel destijds. durfde em amper te dragen :sunglasses: