Even voorstellen!

Welkom hier.

1 like

Zo lelijk zijn ze nou ook weer niet hù. Zo’n horloge zou ik toch wel dragen hoor :slightly_smiling_face: en “Welkom” hoewel ik veel korter lid ben

1 like

Welkom Floris emot-tiphat

1 like

Welkom hier bij HF !
Ik snap dat je je Rolex weg wil doen.
En de Rolex Submariner wil hebben.
Uiteindelijk wil toch iedereen een duiker!

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom! Succes met je zoektocht :slight_smile:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom Floris! Ook al ben je hier al veel langer dan ik zelf. :grin: Veel plezier op het forum! :+1:

1 like

Welkom.

Heh. Ik moest een beetje lachen. De referentienummers die je noemde zeggen me niks, maar het verhaal is redelijk universeel. Bij mij heerst een zekere merkentrouw naar bepaalde Seiko’s, maar verder kan ik je zeggen dat het me vijf jaar heeft gekost alvorens ik kon formuleren welke stijl horloges nu bij me past en lekker draagt.

Ik wens je veel succes bij het ontdekken van die stijl.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoeveel Alpinisten, SPB’s of Grand Seiko’s er van de band rollen, ieder jaar. Of Breguets, nu ik er bij nadenk.

Maar voordat we in generalisaties vervallen kunnen we @Flo97 natuurlijk even vragen wat voor figuur het is, wat z’n hobbies zijn en hoe groot de goede man is, ook qua pols. :slight_smile:

Ik weet niet of dat helemaal terecht is, in mijn hoofd is Breguet toch wel de granddaddy van de horloge-industrie zoals we 'm nu kennen, en ze maken mooie zaken. Aan de andere kant, als je wat groter bent is daar ook Moser, en zou je een GS Omiwatari naast een Reverso kunnen leggen. Die laatste is mijn persoonlijke bovengrens en tegelijkertijd bonusgrailtje. Niks mis met VC en Lange, overigens, maar ik zou me Langer oriënteren. :wink:

Maar laten we eerlijk zijn, ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik net zoveel lol kan hebben van een tweedehands Smiths veldhorloge waar ik een grijpstuiver voor neer heb gelegd als van m’n duurdere horloges, dus het vermoeden bekruipt me dat stijltje voor geld gaat.

Ik weet niet of je melancholisch van aard bent, maar ik vraag me af of je over 20 jaar bij jezelf denkt “Dat horloge wat ik had toen ik op m’n 17e een jaar hard had gewerkt
”

1 like

Welkom en dank voor het delen van je verhaal. Veel plezier met de zoektocht! Op naar je volgende (ex-)grail :wink:

1 like

Qua merkbeleving kan ik mij daar helemaal in vinden. Mijn voorkeur voor VC of Lange is meer omdat de modellen mij (op basis van plaatjes op het internet😅) meer aanspreken.

Dank😄

Hier kom ik over 20 jaar op terug met een uitgebreid topic.

1 like

Welkom op ons mooie forum. Je zult merken dat de zoektocht vaak mooier is dan het daadwerkelijke bezit. Ook je smaak zal veranderen naar mate de ervaring toeneemt.
Voor ons is het vaak Pasen; zoeken, rapen, maar toch niet alles opeten.:wink:

1 like

Dag @Flo97, welkom en veel horloge-, lees-, kijk- en schrijfplezier hier!!!

1 like