Beste liefhebbers!
Ik moet op voorhand bekennen dat ik eerder een lezer dan een schrijver ben. Echter wil ik toch een klein verhaaltje wijden aan mijn voorstelrondje.
Na enige tijd (4+ jaar) rond geneusd te hebben op dit leuke forum, vind ik het toch eens tijd om mij voor te stellen. Mijn naam is Floris, 24 jaar oud en al meer dan 10 jaar horlogeliefhebber. Mijn interesse voor horloges is begonnen op mijn 13e toen ik bij een vriend van mijn ouwe heer een Rolex Submariner om de pols zag. Vanaf dat moment wist ik dat een Rolex mijn eerste horloge moest worden!
Dat is niet helemaal gelukt aangezien ik- op mijn 17e na een zomervakantie hard werken- tegen een Montblanc Star Automatic Date aanliep. Dit horloge heeft na 6 jaar draagplezier plaats mogen maken voor het oorspronkelijke doel. Een Rolex!!! Mijn keus was gevallen op een Rolex Datejust 126234 met een Jubilee en een blauwe wijzerplaat.
Ik liep in die tijd stage en was af en toe wat aan het neuzen bij de grijze dealers. Tot ik op een dag een 126234 met zwarte wijzerplaat op horlogeforum zag aangeboden voor een “scherpe” prijs. Echter aarzelde ik een half uur te lang en was het horloge alweer verkocht. diezelfde avond keek ik toevallig op Chrono24 en daar zag ik hem. Een 126234 met blauwe wijzerplaat uit september 2020 voor een destijds eerlijke prijs. De volgende dag kon de persoon in kwestie al afspreken zodat ik het horloge kon bezichtigen. Echter liep ik in die tijd stage en werd ik de volgende dag gewoon netjes verwacht op het stageadres. Gelukkig had ik de mazzel dat mijn stagebegeleider eveneens een Rolex liefhebber was. Toen ik mijn begeleider belde om te vragen of het een probleem was als ik morgen een halve dag zou werken ipv een hele om een Rolex te kopen, zei hij lachend: “Ik wil je morgen helemaal niet zien! En als ik je volgende week zonder Rolex op het werk zie verschijnen, kan je fluiten naar je voldoende”. Na een korte nachtrust snel in de trein gestapt richting Haarlem en binnen een halfuur was de deal beklonken. Dit was het dan! Het moment waar ik sinds mijn 13e al over droomde. Mijn eerste Rolex! Deze ga ik nooit meer weg doen! Dacht ik. Na enkele maanden het horloge in fases te hebben gedragen wilde ik eigenlijk niet toegeven dat het horloge niet het gevoel bij mij losmaakte waar ik op had gehoopt. Met als gevolg dat het horloge relatief snel in de kast belande en maar weinig gedragen werd. Momenteel is het horloge nog in mijn bezit maar ik denk dat het binnenkort plaats gaat maken voor iets anders. Iets anders dan een Rolex. Daarom denk ik dat dit een mooi moment is om mij voor te stellen aangezien het jachtseizoen naar iets nieuws weer is geopend!
Bedankt voor het lezen en een prettige avond!
Mvg,
Floris