Even voorstellen

Hartelijk welkom, leuk verhaal!

1 like

Welkom, mooi verhaal. :+1:

1 like

Welkom hier.

1 like

Onrust van Lukas Onrust?

1 like

welkom-home

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom! :grin:

1 like

1 like

Welkom,
Mooi om je verhaal te lezen, in iedere prijsklasse zitten pareltjes, prachtige exemplaren.
Toevallig ben ik in Antwerpen lang geleden aangestoken door het horloge virus, wat natuurlijk niet zo schadelijk is.
Na het zien van een duikhorloge in een aquarium in een etalage van een juwelier was en ben ik gefascineerd geraakt door duikhorloges.:yum:
Veel plezier op het forum.
Iedereen een fijne jaarwisseling.:champagne::champagne::wine_glass:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom.

1 like

Welkom Onrust, bedankt voor je prettig lezende intro. Je vindt hier vooral veel lotgenoten, allemaal besmet met dat fijne horloge-virus.

1 like

welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Welkom op het forum en mooie introductie :+1:

1 like

Ik kende het begrip al en ben blij dat je het aanhaalt. In het Westen zijn we geneigd gebreken te verstoppen of herstellen, zodat het object er weer ‘perfect’ uitziet. ‘Kintsugi’ benadrukt de onvolmaaktheid juist. Ik merk bij mezelf dat ik, althans op dit moment, weinig tot niets heb met spliksplinternieuwe horloges. Waar ik van hou is dat je kan zien dat een klokje een hele geschiedenis achter de rug heeft. Tegelijk merk ik dat trop soms ook te veel kan zijn en ik hoop onder andere op dit forum meer op te steken over de grens tussen ‘mooi patina’ en ‘te zwaar beschadigd’.

3 likes

Tja. Opinions are like assholes: Everyone’s got one. Wat ik daarmee bedoel is dat dat zo’n verschrikkelijk persoonlijke beleving is dat ik niet weet of er wat op te steken valt. Ik trek het niet echt wanneer lume afgebrokkeld is, bijvoorbeeld, of al te geel, dan zou ik re-lumen. Maar kasten met butsen en krassen kan ik wel weer hebben. Een ander zal het er mee oneens zijn, en ik pretendeer niet dat iemand hier de wijsheid in pacht heeft.

Maar de discussies er om heen zijn plezant. :+1: :clinking_glasses: Zeker met een biertje er bij.

1 like

Kijk, dit vind ik nu onder andere zo leuk aan dit forum. Ik had er geen flauw idee van wat een ‘sector dial’ is en na wat googelen gaat er weer een hele wereld voor me open. Dankjewel, Fate_Amenable_To_Change! Dat het horloge mooi is ben ik met je eens, ik draag het steeds met ontzettend veel plezier. En het bezit niet alleen uiterlijk schoonheid:

Gezien het kaliber AS 1298 dateert dit horloge van na 1945. In kunst en vormgeving was de art deco toen inderdaad al een hele tijd voorbij.

2 likes

Ik kan je houding erg smaken: kritisch, maar steeds met respect voor het waardenstelsel dat een ander er op na houdt.

“Over smaak valt niet te twisten”, zegt het oude spreekwoord, maar dat wil niet zeggen dat je het er niet over mag hebben natuurlijk. Twisten is ruziemaken, maar een beschaafd debat vind ik juist heel leerrijk.

Voorbeeld: nu bijna twee jaar geleden was ik nog dol op mijn automaat van AliExpress:

xax

Nu moet je weten dat het na vele jaren het eerste stapje was dat ik terug richting horloges zette. Door nieuwe informatie en het lezen van argumenten van zowel liefhebbers als haters van zulke klokjes ben ik er heel anders naar gaan kijken. Ik begrijp nu beter wat het enorme kwaliteitsverschil is met zeg maar Zwitserse vintage horloges, iets waar ik voordien als leek geen enkel inzicht in had. Was ik niet contact gekomen met die andere meningen en nieuwe informatie, dan kocht ik nu waarschijnlijk nog steeds Chinese horloges en had ik die mooie Richard nooit gevonden, laat staan er geld voor over gehad.

Toch zal ik nooit iemand veroordelen omdat die van een X.A.X. houdt. Wel kan ik nu uitleggen wat ik zelf zoal wijzer ben geworden. Ook daar weer de analogie met kunst: het zou zo maar eens kunnen dat die drippings van de schilder Jackson Pollock onzin zijn, maar wie weet verandert iemands mening en appreciatie als hij of zij er meer over te weten komt.

Met een open mind kom je het verst lijkt me.

1 like

Welkom

2 likes

Ik krijg die vraag regelmatig en steeds voelt het alsof ik uit mijn vele kinderen er eentje moet kiezen waar ik het meeste van houd :grinning: De mens maakt al honderdduizenden jaren kunstwerken en daar één favoriet uitkiezen vind ik een onmogelijke taak. Ik heb duizenden favoriete kunstwerken, van de prehistorie over de door iedereen geliefde oude meesters tot soms meer controversiĂ«le moderne en hedendaagse kunst