Even voorstellen

Goedendag allemaal,

Hierbij mijn voorstelrondje. Ik lees al een paar jaar mee met verschillende discussies, maar nooit echt deelgenomen.

Mijn horlogeliefhebberij begon al op de basisschool met een horloge dat ik me vaag kon herinneren. Daarna op de middelbare school een aantal nepperts gehad (daytona, navitimer) en toen toch de overstap gemaakt naar verschillende Seiko’s.

Allereerst een Sportura Kinetic Chronograph (de ovale), dat vind ik nog steeds een gaaf horloge, maar wel een knots van een ding. Mijn vader vond die ook heel gaaf en moest er ook één hebben. Toen een tweede horloge, namelijk de Velatura Kinetic in het blauw, ook heel gaaf, maar achteraf wel erg groot en inmiddels niet meer mijn stijl. Ook die vond mijn vader geweldig en moest er dus ook één hebben. Toen viel mijn oog op een goudkleurige Premier Kinetic met maanstand (het eerste model, in geelgoud). Ik was jong en trok me toch iets aan van wat mijn ouders zeiden, namelijk: twee horloges zijn voldoende. Dus als je die wil, moet een andere de deur uit. Zo gezegd de Sportura verkocht.

Na een aantal jaren begon het toch te irriteren dat Kinetic horloges eigenlijk quartz uurwerken zijn en dus tik-tik-tik doen en niet altijd de markers raken. Georiënteerd op een mechanisch horloge en ik werd verliefd op een Frederique Constant Tounneau Heartbeat (wederom een ovale). Prachtig horloge, maar na twee dagen werd duidelijk dat ik beter niet tweedehands had kunnen kopen, want hij liep voor geen meter. Gelukkig was het redelijk voordelig te repareren.

Ineens kwam het in mijn hoofd dat een one watch collection ook wel kon, dus alles mocht de deur uit. Ik ging voor een te dressy horloge met de Seiko cocktail time (de Sarb065, maar dan de Presage, dus met 4R uurwerk). Daar mocht toch nog een Alpinist (de Sarb017) bij en met die collectie was ik een tijdje tevreden totdat ik de perfecte duiker had gevonden, maar niet kon vinden, namelijk de navy derde generatie monster (szsc003). Na lang zoeken stond er één in de seals te koop in Nederland. De prijs wat voor mij acceptabel, dus maar meteen de auto in gestapt. Toen kreeg ik toch spijt dat ik voor de preage cocktail time was gegaan en niet voor de sarb cocktail time. Zonder echt actief op zoek te zijn, kwam ik ineens een Sarb066 tegen, de goudkleurige cocktailtime. Je raadt het al: die moest ik hebben. De presage cocktail time dus de deur uit. Dat was in 2020 net voor kerst.

Ik heb geen idee wat de volgende gaat worden, maar ik neig heel erg naar een Snowflake. Al kan ik de prijs voor mezelf nog niet helemaal verantwoorden.

Bedankt voor het lezen en ik hoop nu wel deel te gaan nemen aan de discussies!

Gr,
Jurjen

P.S. ik hoop morgen een foto van m’n huidige “collectie” te posten

30 likes

Welkom bij de club Jurjen.

Welkom…:+1:

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Hartelijk welkom in ons midden!:+1:t3:

Welkom, welkom!

Hartelijk welkom!

Welkom bij de club.

:wave:

Welkom!

Welkom Jurjen :slightly_smiling_face:

Welkom hier.

Welkom Jurjen emot-tiphat

Welkom :grin:.

28595333

Welkom Jurjen op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Welkom hier!

Welkom bij de club! De snowflake staat bij mij ook nog hoog op de lijst hoor haha

Welkom Jurjen ! veel leesplezier hier en wij wachten op jou foto’s want daar houden we van :slight_smile: