Even voorstellen

Beste allemaal,

Na een jaar meelezen op dit fantastische forum stel ik mijzelf graag even voor. Ik ben altijd al een horlogefan geweest. Een jaar of drie geleden ben ik mij gaan interesseren en verdiepen in vintage horloges. Mijn eerste ‘echte’ mechanische horloge was een gouden Gruen Precision, een koopje, gewoon om het eens te proberen.

Na een jaar plezier met de Gruen, vond ik het tijd voor een volgende stap. Na het behalen van een persoonlijke mijlpaal (eerste echte wetenschappelijke publicatie), ben ik in 2019 op zoek gegaan naar een vintage Omega Constellation. Al snel werd ik verliefd op de Omega Constellation ref 168.016 uit 1969.

Beide horloges aangeschaft bij Stian van https://www.vintagewatchservices.eu, warm aanbevolen. Hij heeft ook een YouTube kanaal waar hij horloges servicet.

in 2020 wilde ik mijn ‘collectie’ graag aanvullen met iets anders. Ik was altijd al gecharmeerd van vintage Heuer chronografen maar kwam er al snel achter dat het lastig was om een goed (en betaalbaar) exemplaar te vinden. Daarom heb ik gekozen voor een ‘neo-vintage’ re-issue TAG Heuer CS3110, een TAG Heuer met Heuer logo’s op de plaat. Nog steeds heel erg blij met dit superfijne horloge.

In 2021 deed ik het rustiger aan vanwege de koop van ons eerste huis. Dit jaar hoop ik weer een nieuw pareltje aan de haak te slaan. Ik weet nog niet precies wat, de volgende kandidaten staan op mijn shortlist:

• Omega seamaster 300 midsize
  • Tudor BB58
  • Vintage 18k IWC dress watch met calatrava achtige plaat
  • Omega Constellation pie-pan
  • en ik wil sowieso een poging wagen om iets van Studio Underd0g aan te schaffen

Tot later op HF!
Martijn

42 likes

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op HF Martijn :+1:t2:

1 like

Welkom en mooie horloges :+1:

1 like

Welkom, coole horloges en een goede shortlist :v:t2:

1 like

Welkom! 3 fraaie vintages, heerlijk! :+1:

1 like

Welkom Martijn, mooie collectie al zo :wink:

1 like

animaatjes-welkom-4533576

1 like

Welkom en veel plezier op het forum

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

welkom en veel plezier

1 like

Welkom, en mooie horloges heb je al. :+1:

1 like

Welkom.
Die Heuer vind ik erg mooi.

1 like

Welkom bij de club Martijn.

1 like

1 like