Even voorstellen...

Goedenavond allemaal,
Ik zit al een tijdje mee te lezen op het forum, en ondertussen heel wat moois voorbij zien komen.

Mijn naam is Pablo, en al langer verslingerd aan het welbekende virus.
Dat begon ooit met een verjaardagscadeautje van Timex, en via diverse Citizens liep ik op een dag tegen een Seiko aan. Nu had ik daar al langer een oogje op, maar nog nooit in reallife gezien. Zo gezegd, zo gekocht.
Het bleek een SLQ011 in titanium te zijn, waarvan ik er eigenlijk nooit meer een heb gezien, behalve op internet.

Daarna was het weer even rustig, hoewel ieder winkel uitje, vakantiebestemming en autoblaadje standaard afgespeurd werd op mogelijke aanwezigheid van horloges.

Een jaar of 8 geleden liep ik Zwitserland aan tegen een Meistersinger no. 1, tot dan mij geheel onbekend. Bevangen door verlangen ben ik twee dagen later vanaf mijn vakantieadres in Italië 300 km teruggereden om alsnog het horloge te kopen.
Een mens doet vreemde dingen in z.n leven…

Achteraf een beetje spijt dat ik niet voor de no. 3 ben gegaan, dat was een automaat i.p.v. een handopwinder. Maar goed, de portemonnee was op dat moment even niet dieper.

En nu kriebelt het weer…ik volg met grote interesse jullie plannen voor de P1lot One, en vreet op dit moment alles op waar Sinn, Omega, Panerai, Oris of Edox op staat. Ook de Tag Heuer Monaco staat nog op m’n to do lijstje, maar meer vanwege de vierkante kast.

Ik ben benieuwd wat ik hier nog allemaal ga opsteken van jullie…

Pablo

Welkom hier en veel plezier gewenst.

Groet Tecco.

Hallo Pablo,

Welkom!

Dat klinkt als echte verliefdheid.
300 Km terug rijden.

Veel plezier op dit forum.
Het horloge virus is moeilijk te
genezen zoals je weet:)

Grt,

Drex

Welkom! :wink:

Mijn beste,

Van harte welkom op dit mooie forum.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

welkom!

hm… als je de knoop direct had doorgehakt, dan had je honderden km benzinegeld aan de automaat kunnen besteden :+

ach, je bent niet de eerste en zult zeker niet de laatste zijn. ik kan ook behoorlijk twijfelen over n aankoop. de laatste keer zat ik n uur in de shop te twijfelen tussen de portuguese waarvoor ik eigenlijk gekomen was en de aquatimer die ik stiekem gaver vind.

Welkom, Pablo! Enne, heb je foto’s van je collectie? Vinden we altijd leuk! : )

Pablo1971 Schreef:
---------------------------------------------en via diverse Citizens liep ik op een dag

tegen een Seiko aan. Nu had ik daar al langer een
oogje op, maar nog nooit in reallife gezien. Zo
gezegd, zo gekocht.
Het bleek een SLQ011 in titanium te zijn, waarvan
ik er eigenlijk nooit meer een heb gezien, behalve
op internet.

gave seiko. erg apart die subdials zo. doen me erg aan n dashboard denken.

Vandaag een drukke dag “in het verwelkomen”

Welkom dus !!

Cheers,
Elf.

Hoi Pablo,

WELKOM. Ook ik heb het virus lang geleden opgelopen en het wordt steeds erger…Ook ik ben reuze benieuwd wat de P1lot One wordt, ik koop er iig zeker eentje want ja…mega gelimiteerd, persoonlijker wordt hij niet. En zeker niet mooier. Dus kopen is dan het enige middel om de kwaal te bestrijden. Of…?

Je noemde Sinn, ik heb net sinds vorige week een U1 gekocht en door Remie Beijer een speciale band op laten zetten, bij de tegimented vouwsluiting die ik er (jaja dat bedoel ik dus) maar even voor de gelegenheid extra bij Sinn rechtstreeks bij had gekocht. Hij heeft nu de siliconenband (met "kleine’ vouw), tegimented RVS band (WAUW) en tegimented grote vouw op de custom lederen band. Eigenlijk dus 3 horloges in 1.

Foto’s volgen asap :slight_smile:

Jeroen

Welkom!

Welkom, en een begrijpelijk verhaal van die MeisterSinger:D

Welkom en veel post en lees plezier.

Ik zal van de week eens wat pics plaatsen. Ondertussen bedankt voor het warme welkom.

Zoals beloofd:

Explore jeroenderee
Explore jeroenderee
Explore jeroenderee

Ik zou nog even mijn horloges posten dus bij deze.

De Seiko SLQ011 waar ik gelijk een vraagje over heb voor de technici:

En de Meistersinger nr 1:

Bij de seiko zijn de wijzers niet lichtgevend. Nu ik het verhaal van de p1lot One zit te volgen, zou het mogelijk zijn om de wijzers te te voorzien van super lumi verf? Op de wijzers lijkt wel of daar een uitsparing voor is. Iemand een goed idee hierover?

jeroenderee Schreef:

http://i1295.photobucket.com/albums/b623/jeroender
ee/sinn3_zps1f76d95f.jpg

Mooi!

Pablo1971 Schreef:

Bij de seiko zijn de wijzers niet lichtgevend. Nu
ik het verhaal van de p1lot One zit te volgen, zou
het mogelijk zijn om de wijzers te te voorzien van
super lumi verf? Op de wijzers lijkt wel of daar
een uitsparing voor is. Iemand een goed idee
hierover?

beetje horlogemaker kan dat wel. ook onze rob die veel met seiko’s doet zou je waarschijnlijk kunnen helpen. op zn site http://www.monsterwatches.nl zie je n keur aan customized en seiko’s die niet in nederland te verkrijgen zijn.