even voorstellen

Al jaren ben ik op-en-af volger van “alles” op dit fantastische forum. Ik reageer zelfs wel eens op “iets”.

Maar me fatsoenlijk voorstellen is er bij ingeschoten!

Bij deze maak ik dat, hoop ik, toch nog goed.

Zo’n 10 jaar geleden raakte ik in de ban van mechanische horloges. Daarvoor waren het vooral Seiko’s en Citizin’s quartz horloges met als enig doel: de tijd aflezen.

En opeens was daar mijn zoveelste mid-life-crisisje.Weer op de motorfiets gestapt, klassieke auto gekocht, carriere over een andere boeg gegooid. Nou ja; van die dingen dus.

En…mechanische horloges.

Nou is mijn collectie bescheiden en ook zonder enige lijn of visie ( dat past wel bij mij…) maar ik ben er tevreden mee.

Wat heb ik zoal?

Een Tissot automaat uit de 70’s van mijn grootvader, perfect gerestaureerd door forumlid Hub uit het zuiden, een drietal mechanische seiko’s ( seiko5 en skx31) en wat mechanische Chinese werkpaarden, die onverwacht goed lopen en tijd houden.

Meeste draagtijd krijgen de seiko’s en een “hommage duiker” van Politi met Miyota werkje erin. Dat is een beetje “foei” in sommige kringen, maar mij hindert het niet.

Verder nog een bijzondere Enicar automatic, een Camy Sputnik met donkerblauwe wijzerplaat en een NOS Glycine automatc; en die lijkt verdacht veel op een Rolex datejust. Met stalen kast en goldplated bezel en wijzerplaat.

Deze Glycine heb ik jaren geleden gekocht van een forumlid in Leidschendam en heeft nooit polstijd gekregen… Voor de ouderen onder de lezers: Donald Jones zong het al: “ik zou je het liefste in een doosje willen doen…”

Als hebbedingetjes ook nog een paar Timexen met Indiglo techniek ( omdat dat zo’n leuk speeltje in het donker is…

Als het kind in de man verdwijnt, dan ben je pas goed zuur en dat lijkt mij helemaal niet leuk :wink:

Nog plannen voor aanschaf of wensen? Niet direct. Mogelijk een Seagull 1963 en een vintage Seiko duikertje enne…nou ja wie weet!

Oh ja, foto’s zijn er helaas (nog) niet en ik beloof ook niks.

Disaronno

Welkom!

Ben erg benieuwd naar de foto’s!

Mijn beste,

Van harte welkom Disaronno, op dit fraaie forum.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Alsnog hartelijk welkom! : )
En ja, ik zou toch ook wel graag wat plaatjes zien! ; )

(Alsnog) welkom!
Plaatjes zijn altijd leuk! :smiley:

Van harte welkom hier.

Enjoy !!

Elf.

Welkom!

nou vooruit dan alvast eentje.

en uiteraard in het doosje…

en nog eentje, maar dan is het voor vandaag genoeg :wink:

Zijn het toch nog drie geworden: de Tissot, de Enicar en de Camy ( vlnr)

Iets betere foto’s zijn er wel, maar mijn vaardigheden qua horlogefotografie staat nog in de kinderschoenen, dus ik blijf oefenen!

1 like

Dat is een leuke set vintage klokken!(tu)

Welkom!

Welkom en veel plezier hier!

Welkom en leuke verzameling. Veel lees en post plezier.

Aangenaam! Ik denk dat n Tissot Visodate goed in je straatje zou passen, mocht je een nieuwe vintage-achtige klok willen.

Dag Marnix en anderen,

Dank voor het hartelijke welkom!

En wat die visodate betreft heb je groot gelijk. Ik heb 'm al ( van Opa) en in overleg met Hub van een grijs bandje voorzien. Wel bijzonder, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het zo blijft.
Suggesties voor een andere band zijn uiteraard welkom!

de visodate

Maar deze vind ik ook erg fijn hoor!

disaronno Schreef:

Dag Marnix en anderen,

Dank voor het hartelijke welkom!

En wat die visodate betreft heb je groot gelijk.
Ik heb 'm al ( van Opa) en in overleg met Hub van
een grijs bandje voorzien. Wel bijzonder, maar ik
ben er nog niet van overtuigd dat het zo blijft.
Suggesties voor een andere band zijn uiteraard
welkom!

de visodate
http://i1005.photobucket.com/albums/af175/disaronn
o_bucket/e465284d-8c0e-4122-952e-a1ace8accf90.jpg

gaaf zo n vintage tissot. en dan nog binnen de familie ook.

1 like

@ disaronno

mooie klokken enne welkom in ons midden
je zult je hier best thuisvoelen na zolang meelezen

:~

grtz Gerard.