Al jaren ben ik op-en-af volger van “alles” op dit fantastische forum. Ik reageer zelfs wel eens op “iets”.
Maar me fatsoenlijk voorstellen is er bij ingeschoten!
Bij deze maak ik dat, hoop ik, toch nog goed.
Zo’n 10 jaar geleden raakte ik in de ban van mechanische horloges. Daarvoor waren het vooral Seiko’s en Citizin’s quartz horloges met als enig doel: de tijd aflezen.
En opeens was daar mijn zoveelste mid-life-crisisje.Weer op de motorfiets gestapt, klassieke auto gekocht, carriere over een andere boeg gegooid. Nou ja; van die dingen dus.
En…mechanische horloges.
Nou is mijn collectie bescheiden en ook zonder enige lijn of visie ( dat past wel bij mij…) maar ik ben er tevreden mee.
Wat heb ik zoal?
Een Tissot automaat uit de 70’s van mijn grootvader, perfect gerestaureerd door forumlid Hub uit het zuiden, een drietal mechanische seiko’s ( seiko5 en skx31) en wat mechanische Chinese werkpaarden, die onverwacht goed lopen en tijd houden.
Meeste draagtijd krijgen de seiko’s en een “hommage duiker” van Politi met Miyota werkje erin. Dat is een beetje “foei” in sommige kringen, maar mij hindert het niet.
Verder nog een bijzondere Enicar automatic, een Camy Sputnik met donkerblauwe wijzerplaat en een NOS Glycine automatc; en die lijkt verdacht veel op een Rolex datejust. Met stalen kast en goldplated bezel en wijzerplaat.
Deze Glycine heb ik jaren geleden gekocht van een forumlid in Leidschendam en heeft nooit polstijd gekregen… Voor de ouderen onder de lezers: Donald Jones zong het al: “ik zou je het liefste in een doosje willen doen…”
Als hebbedingetjes ook nog een paar Timexen met Indiglo techniek ( omdat dat zo’n leuk speeltje in het donker is…
Als het kind in de man verdwijnt, dan ben je pas goed zuur en dat lijkt mij helemaal niet leuk 
Nog plannen voor aanschaf of wensen? Niet direct. Mogelijk een Seagull 1963 en een vintage Seiko duikertje enne…nou ja wie weet!
Oh ja, foto’s zijn er helaas (nog) niet en ik beloof ook niks.
Disaronno