Even voorstellen...

Hallo, mijn naam is Hans. Ben ooit opgeleid tot (analytisch) chemicus, 40 jaar gewerkt, ondertussen 62 jaar en met (pre)pensioen. Nu ik zo veel vrije tijd heb, ben ik me o.a. gaan verdiepen in horloges. Eerlijk gezegd ben ik geen echte verzamelaar, maar val ik zo nu en dan voor een mooi klokje… En ik bewaar alles. Dit zijn m’n zeven horloges:

Junghans kinderhorloge. Gekregen van m’n ouders toen ik 6 à 7 jaar oud was. Rond 1965 dus. Nog met van die radioactieve lichtgevende dots en wijzers, die later verboden werden vanwege de straling. Uurwerk loopt nog steeds goed!

Casiotron R-11. Zelf gekocht in 1975 à 1976 voor 395 gulden. Dat was toen best veel geld voor me, maar ik was totaal verliefd op dit eerste LCD horloge. Helaas loopt het klokje niet meer…

Seiko kinetic van 1998. Dit horloge heb ik tot heden bijna dagelijks gedragen. Ondertussen zit de derde accu/condensator in het horloge.

Plato horloge. Gekocht toen ik er een tijdje voor mijn werk in een net pak bij moest lopen… Geen emotionele band mee.

Tauchmeister 1937. Dik en zwaar horloge. Imposant ding, maar niet prettig om te dragen. Leuk hebbeding, maar ik heb er eigenlijk niks mee.

Rado Sintra Jubilé. Gekocht in 2012 na een financiële meevaller. Dit uurwerk draag ik alleen op speciale gelegenheden. Ben nog steeds onder de indruk van het keramische materiaal en de tijdloze looks.

Seiko Prospex V175 Save the Ocean Solar JDM. Deze week in mijn bezit. Vind het een erg mooi horloge. Zal het dagelijks gaan dragen in de plaats van de Seiko kinetic.

Leuk om hier op het forum mooie horloges te bekijken, maar ik zal er zelf niet elke maand een nieuw exemplaar bij kopen. Eerste doel is m’n Casiotron R-11 weer aan de praat te krijgen. Zo’n ruim 45 jaar oud klokje verdient het om weer te lopen…

42 likes

Welkom en een mooie collectie heb je

Dag Hans welkom met je leuke en diverse collectie. Een waarschuwing is op zijn plek: het horlogevirus is vele malen besmettelijker dan Omikron :rofl: :joy:
The Save the Ocean Seikos vind ik ook erg prachtig! :ok_hand:

1 like

Welkom :slightly_smiling_face:

Mooie bezigheid heb je gekozen voor na je pensioen. Welkom! Mooie collectie! Seiko blijkt andermaal vrijwel onverwoestbaar.

1 like

Welkom hier Hans.

Dat zullen we nog wel eens zien.
Het kan sneller gaan dan je nu denkt

1 like

Welkom bij de club Hans.

1 like

Welkom bij de club en er zijn hier wel mensen die aan oude Casio’s sleutelen hoor. Sowieso bijzonder dat je hem al die tijd bewaard hebt

1 like

Welkom!

Welkom! :alembic:
Leuk dat je je collectie zo voorstelt.
Die Seiko vind ik een topper.

1 like

Welkom Hans, leuk dat je al je horloges bewaard hebt :+1:

Dat heb ik er meer horen zeggen, mijzelf incluis :joy: :joy:

1 like

Hartelijk welkom!

Welkom…:+1:

Welkom

Welkom, veel plezier hier!

Naamgenoot en vakgenoot - dat belooft veel. :slight_smile:

Welkom!

1 like

Welkom op HF!

Welkom, Hans!

Welkom op dit mooie forum :wink:

Hoi Hans, welkom op dit leuke forum. Gaaf dat je al die horloges al die jaren bewaard hebt. Wat die Casiotron betreft, er zijn zat HF leden die je wellicht willen helpen.

En het is waar dat het horlogevirus kan toeslaan, maar net zoals bij Omikron zijn er mensen die niet besmet raken :wink:. Maar heel af en toe een horloge erbij is toch wel leuk. Hoop dat je hier leuke contacten opdoet en wens je veel plezier op het forum :smiley: :+1: