Ik lees hier nu al een paar weken mee en wil me nu ook even voorstellen.
Sinds ik mijn eerste horloge op 10 jarige leeftijd kreeg (een prisma handopwinder) ben ik gek op horloges gebleven.
De laatste jaren heb ik vrij weinig nieuws gekocht en voldeden mijn Citizen eco-drives voor dagelijks gebruik, maar sinds kort begint het weer te kriebelen en ben weer besmet geraakt met het horlogevirus.
Door de impulsieve aankoop van een Pulsar, waar ik uiteindelijk weinig mee heb, ben ik op zoek gegaan op Internet en kom ik zoveel moois tegen, dat het weer begint te kriebelen.
Mijn “verzameling” bestaat voornamelijk uit kwartshorloges en een tweetal handopwinders, dit door slechte ervaringen met automaten die heel snel stuk gingen (rotor los in de kast).
Inmiddels heb ik weer een automaat in mijn bezit, overgenomen van een forumlid, hopelijk heb ik hier meer geluk mee.
De automaten destijds (jaren 70) waren Seiko’s heb
er 3 gehad, maar alle drie al na een jaar tot
anderhalf jaar stuk.
Ik weet niet hoe t staat met de kwaliteit v die uurwerkjee destijds en of ze nieuw waren, maar ik heb n seiko monster met n 7s26a uurwerkje en die doet al bijna n decennium trouw dienst als daily beater.
De b versie schijnt t ook goed te doen, alleen kan daar n onderdeeltje bij de balans blijven hangen, waardoor ie dacht t snel loopt. N tik op de juiste kant, kan t euvel verhelpen. Maar verder hebben volgens mij de meeesten hier goeie ervaringen met t uurwerk, gezien de reacties op hum skx007 en 009, en tal v seiko5 modellen.
Nu heb ik een Omega Seamaster caliber 1120
Realiseer je wel dat t mogelijk n oudje is die misschien toe is aan onderhoud. Straks loop je anders t risico dat jenbinnen de kortste keren weer met n defect automaatje zit.
Welkom Bennie gewoon aansluiten, en zelfs defecte horloges kunnen ze hier mog gebruiken voor de onderdeeltjes,
en kijk uit voor je het weet
zit je nog zelf je horlogebanden in elkaar te knutselen.
Bennie, van harte welkom op gezaghebbende horlogeforum!!
Hét forum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes,
met fierheid wordt uitgedragen!!
Hi Bennie, welkom hier…Seiko’s zo snel stuk? Dan doe je iets niet helemaal goed…heb er hier diverse uit de jaren 70 en die lopen allemaal nog(met het juiste onderhoud)…:)Lees en geniet hier, veel kennis en hulp aanwezig.