Even voorstellen

Hoi Allemaal, zoals de meeste hier al een tijdje meelezend, maar nu dan toch de knoop doorgehakt om even mijn persoonlijke bijdrage te leveren aan dit mooie informatieve forum.

Ik ben Roy en bij mij is er onlangs wat geëscaleerd. Het begon allemaal vrij onschuldig. Ik droeg al jaren een Fitbit Versa gedurende werkuren om mijn berichtjes en dergelijke in de gaten te houden en had voor netjes een door mijn vriendin gegeven Fossil CH2890 om. Dit ging natuurlijk prima, maar altijd als we langs een juwelier liepen moest ik even kijken naar de Horloges. Ik zag er altijd wel mooie dingen in de vitrine liggen maar heb nooit een knoop doorgehakt omdat ik mij er eerst echt in wilde verdiepen. Nooit echt langer bij stilgestaan bij thuiskomst, tot ik mijn fitbit upgrade naar een Samsung Galaxy S4 smart watch.

Je gaat er een beetje mee spelen en customizen en op dat moment begon het allemaal weer te klikken. Ik zocht naar bekendere looks en ontdekte zo de verschillende “typen” horloges, dive, field, flieger, het werden allemaal dingen die ik langzaam begon te herkennen en waarvan ik dingen uit begon te zoeken, maar ook de liefde voor mechanisch werd er mee aangewakkerd en ik begon te begrijpen waarom ik bij de normalere juweliers nooit het gevoel had dat de horloges die ik zag, was wat ik zocht.

Ik vroeg rondom die tijd mijn vriendin ten huwelijk en wilde naast een mooie ring voor haar, ook de herinnering in een horloge opslaan voor mijzelf. Na lang zoeken werd de Hamilton Khaki Field Automatic 38mm mijn eerst mechanische horloge.

Omdat je ondertussen zoveel hebt lopen opzoeken en kijken begint je youtube feed vol te staan met nog meer filmpjes en omdat je zo versteld bent van hoe ontzettend mooi zoeits kan zijn groeit de liefde die je er voor hebt en daarmee ook de wil om toch, naast andere mooie verzamelingen die ik heb, hier toch ook meer mee te gaan doen. De volgende stap werd het kijken naar een Diver. Verschillende merken van de swatch groep bekeken en plots dook daar Certina op. Certina klonk mij erg goed in de oren en dat kwam uiteindelijk doordat ik de naam regelmatig voorbij heb gelopen bij een bekendere horlogemaker hier in de buurt. Een vitrine waar ik ook vaak naar binnen heb zitten kijken maar nooit naar binnen durfde omdat het weer een stapje te ver voelde. Mijn keuze was al snel gemaakt en de Certina DS Action Sea Turtle Conservancy moest het worden. Totdat vlak voordat ik tot aanschaf over wilde gaan mijn 15 jarige Britse Korthaar overleed. Behoorlijke impact omdat we lang met z’n tweetjes waren. Ik wilde hem herinneren wederom in de vorm van een horloge. Dit wilde ik doen door een horloge op te zoeken met een mooie grijze starburst dial. De Certina viel hier mee af en ik keek naar de Seiko DressKX (SRPE51K1). Echter was dat toch niet iets waar ik de knoop voor doorhakte puur omdat ik toch ook echt wel de DS wilde hebben. Totdat ik de Titanium versie van diezelfde DS tegenkwam die beide wensen combineerde. Deze werd dus aangeschaft.

Onwijs mooie starburst en zo bizar gaaf op de pols, direct verliefd. Ondertussen veranderden een aantal dingen op het werk waardoor ik iets meer aanzien genoot en meer in overleggen terechtkwam. In overleggen vond ik het niet netjes om continu naar mijn galaxy watch te kijken voor berichtjes en eigenlijk stoorde me het ondertussen dat ik niet naar de mooie hamilton of certina kon kijken. Mijn vriendin viel dat op en keek voor mij verder. Ze kwam toen op marktplaats de Certina DS Action Sea Turtle Conservacy tegen waar ik al eerder naar zat te kijken. Omdat ik in een behoorlijke robuuste omgeving kan werken (veel hitte, maar ook soms hardhandig handmatig werk) heb ik de andere twee horloges nooit naar het werk gedragen uit angst voor beschadigingen, maar een tweedehands waar de kop vanaf was werkte hiervoor perfect. Mooi kadootje dus en ondertussen het horloge wat ik het meest draag ivm mijn werk.

En ondertussen begin je een beetje naar bandjes te kijken en ga je spelen met nato’s op je hamilton, en begin je een beetje kleur te zoeken in je verzameling.

Ondertussen weet je dat je favoriete kleur Oranje is en ben je op zoek naar iets wat op die manier meer kleur in je collectie brengt. Verschillende horloges op het vizier, waaronder een 62mas black series met subtiel oranje, een hamilton khaki scuba met oranje maar ook de echt duidelijker oranje in de vorm van bijvoorbeeld een Doxa. Uiteindelijk kwam ik ook weer uit bij Certina omdat ik na het zien van de heritage modellen daar toch ook wel een hele vette tussen zag zitten. En laat die nou plots onlangs op marktplaats voorbij komen… Tijdje over nagedacht, want het was toch weer een Certina, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt aangezien ik toch wel heel erg onder de indruk ben van het merk (bang voor buck) en de look en feel.

En daar sta ik nu dus, behoorlijke hoeveelheid divers, met ieder hun eigen doel. Titanium voor netjes, Zwarte bezel voor werk, en de Oranje Dial voor vrije tijd, gecombineerd met de Hamilton met diverse nato’s.

Volgende stap is misschien toch wel uitwijken naar een ander merk buiten de swatch group, maar ik ga rustig kijken wat ik tegenkom en wat ik mooi vind, meer meekijken in dit forum is daar de eerste stap in. Lang verhaal, maar leuk om te typen en hopelijk ook om te lezen :slight_smile:

Op de fotos lijken de horloges overigens groter dan ze in werkelijkheid zijn, 43mm is behoorlijk, maar als je er zo erg op inzoomed worden ze er niet kleiner op. Met mijn bijna 2 meter kan ik ondanks mijn 17cm (gelukkig platte) polsen die maat wel goed hebben :slight_smile:

47 likes

Roy … welkom op het hf.

1 like

Welkom hier, en leuk om te lezen hoe het “horloge virus” zich zo ontwikkeld tot een mooie hobby

1 like

Welkom hier en mooie collectie :+1:

1 like

Welkom en een mooie collectie!

1 like

Ha Roy,

Welkom hier en sterkte met het virus, je hebt het goed te pakken zie ik :wink:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom! Veel horlogeplezier.

1 like

Welkom Roy hier op dit leuke en informatieve forum ! Al druk bezig met het verwerven van een aantal mooie horloges :ok_hand:en dat ook in samenwerking met je partner dacht ik te lezen :+1: Veel plezier en succes met de hobby .

1 like

Hoi. Veel plezier hier.

1 like

Welkom op HF, man! En ja, jij begint echt serieuze tekenen van verslaving te vertonen! :grin: Mooie set horloges, hoor! En klopt, wat je zegt; wrist shots vertekenen altijd. Vind die oranje Certina wel heel erg gaaf hoor! Veel plezier verder op het forum en met de hobby!

1 like

Welkom, Roy en nog veel plezier op ons mooie forum. Leuke collectie heb je al inmiddels.

1 like

Welkom, veel plezier!

1 like

Welkom bij de club Roy.

1 like

Welkom :smiley:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom!