Even voorstellen

Dag allemaal,
Ook ik kijk al een tijdje mee op dit forum en het leek mij tijd om mezelf gewoon aan te melden. Mijn naam is Krijn en zoals de meeste van jullie ben ik ooit begonnen met wat simpele horloges, fossil en dergelijke. Ook nog even een Apple Watch gedragen, maar dat was het toch zeker niet. Leuke horloges maar je komt een bepaald moment er achter dat er veel meer is. Vooral de techniek van automatische horloges vind ik erg indrukwekkend.

Mijn eerste ‘serieuze’ horloge was dan ook een Tissot Couturier automatic chronograph. Die heb ik met veel plezier gedragen maar toen begon het te kriebelen. Het horloge heb ik via Catawiki verkocht en die hangt nu ergens in de usa aan iemands pols.

Daarna heb mijn oog laten vallen op een Hamilton Khaki Aviator H647150. Gewoon een heel stoer horloge wat ik met veel plezier draag. Nagenoeg dagelijks en anders zit ie in de watchwinder.

Toen was er nog een horloge wat steeds mijn aandacht trok. Een Maurice Lacroix Aikon. Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste horloges. Na een tijdje sparen, als jonge vader is dat helaas nodig, heb ik het horloge gekocht. Helemaal trots :slight_smile: maar toen… het vreemde is dat ik geen goed gevoel krijg bij het dragen van de Aikon. Laatste tijd wat tegenslagen gehad en alsof ik op dat moment altijs dat horloge aan had. Stom, het zal wel bijgelovigheid zijn. Maar voor mij voldoende om het te gaan verkopen. Zolang ik het nog heb ligt ie hier mooi om naar te kijken maar dragen doe ik niet meer.

Jammer van de verkoop maar het biedt ook weer kansen om verder te kijken. Want ik heb een lijstje met modellen die mijn interesse hebben. Sommige zijn nog niet haalbaar, maar dat komt vanzelf. Te denk aan:

• Omega seamaster 300 Tokyo
  • Steinhart ocean 39 gmt premium 500
  • Seiko sbdc051
  • Seiko SKX013
  • Citizen super titanium bullhead
  • Longines Hydroconquest
  • Citizen chronomaster AQ4041-54L

Dromen/wensen genoeg om me nog een hele tijd bezig te houden met zoeken naar een leuk horloge.

Tot ziens verder op het forum.

Groet Krijn

36 likes

Welkom Krijn, succes met je zoektocht. Zoals je wellicht al hebt gezien is er in de blauwe sectie genoeg beschikbaar tegen (soms) leuke prijzen.

Welkom bij de club Krijn.

Welkom op HF Krijn, veel plezier hier gewenst!

Welkom!!

Welkom!

Ik ben begonnen met hetzelfde horloge en is ondertussen ook niet meer in bezit :slight_smile:

Welkom op dit mooie forum :wink:

Welkom Krijn!

Welkom op HF!

Welkom bij de club Krijn :+1:

Krijn, welkom op HF!

Welkom…:+1:

Wat tof dat dit zo’n actief forum is. Ik heb me nauwelijks voorgesteld en al zoveel reply’s.

Welkom :smile:

Van harte welkom hier! :blush: :+1:

Welkom Krijn :raised_hand:

Mijn beste,

Krijn, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom bij de club :+1:

Neem gerust een kijkje in het blauwe gedeelte

Welkom Krijn

Welkom! Geniet van de hobby. Met mate…