Hallo allemaal, sinds kort lees ik hier mee, nu ook een account aangemaakt. Mijn interesse in mechanische uurwerken is al jong begonnen, en in mijn jeugd waren er ook alleen maar mechanische horloges. Mijn eerste was dus ook een opwindertje. Helaas niet lang geleefd, bleek niet erg waterdicht.
De jaren daarna steeds verschillende klokjes uit het warenhuis gehad, tot een jaar of 25 geleden.
Toen ging ik meelezen op TimeZone, dat was in de tijd van Damon Michou (die er nog steeds is), Chuck Maddox (de naamgever van veel Omega’s die zeer onverwacht en jong overleed), Bill Sohne, James Dowling etc. Mijn posts zitten nog in het archief, maar ik heb geen toegang meer tot het account helaas.
Ik had al wel een oude Ulysse Nardin gekocht, een chronometer voor een paar honderd gulden, dat kon toen nog. Al te best zag hij er niet uit, maar hij loopt nog steeds ondanks dat hij zeker 20 jaar niet open is geweest, en ik draag heb ook nog af en toe. Via TimeZone toch weer in de Omega-wereld terechtgekomen. Museum bezocht, boeken gekocht, je kent het wel. Een goldcapped Connie C-shape was de volgende. De focus is toch bij Omega blijven liggen.
In de loop van de jaren is de interesse wat slapend geworden, mede door de nogal absurde prijzen tegenwoordig. Aankopen zit er niet direct meer in, of er moet echt iets bijzonders voorbijkomen, maar het is leuk om mee te lezen met de discussies hier.
Ik hoop er nog veel van te leren,
Jaap